عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۵۳۱۷
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
حجت‌الاسلام و‌المسلمین رفیعی:
استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه باید غربت و مظلومیت حضرت خدیجه (س) از بین برود، گفت: زندگینامه حضرت خدیجه (س) ساخته شود.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به روز دهم ماه مبارک رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه (س) اظهار داشت: آن حضرت در مظلومیت و غربت به سر می‌برد و پیامبر اکرم (ص) شخصیت کسی را مانند و هم‌ تراز با شخصیت حضرت خدیجه (س) نمی‌داند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه سایر همسران پیامبر اکرم (ص) در دوران خوشی پیامبر (ص) بودند اما حضرت خدیجه (س) در سختی‌ها همراه ایشان بوده است، افزود: حضرت خدیجه (س) در دوران جاهلیت قبل از اسلام معروف به طاهره بودند چرا که به هیچ وجه در آلودگی‌ها و مشکلات قبل از اسلام ارتباطی نداشتند و از همان ابتدا موحد بود.

رفیعی با اشاره به اینکه جبرئیل سه مرتبه بر حضرت خدیجه (س) نازل شده است، خاطر نشان کرد: در مورد زندگی حضرت خدیجه (س) باید بیشتر مطالعه کرد چرا که ایشان ثروت خود را در راه خدا داد و کفن الهی و ردای پیامبر اکرم (ص) بدن آن حضرت را در برگرفت.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) در کنارحضرت خدیجه (س) احساس آرامش می‌کرد و در پی وفات آن حضرت پیغمبر اکرم (ص) تا یک مدتی خانه‌نشین شد، گفت: همایش کشوری در شأن حضرت خدیجه (س) دوم دی ماه سال جاری درقم به مناسبت سالروز ازدواج پیامبر اکرم (ص) و حضرت خدیجه برگزار می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه باید غربت و مظلومیت حضرت خدیجه (س) از بین برود، تصریح کرد: در قرآن کریم از دوازده زن قبل از اسلام مدح و به نیکی یاد شده است این زنان حضرت حواء، ساره همسر حضرت ابراهیم (ع)، حضرت آسیه، حضرت هاجر، مادر حضرت موسی (ع)، دختر حضرت شعیب (ع)، همسر حضرت زکریا (ع)، مادر حضرت مریم، حضرت مریم، همسر حضرت ایوب (ع)، ملکه سباء بلقیس و حضرت خدیجه (س) هستند.

رفیعی با اشاره به هوشمندی، عزم قوی، دوراندیشی و عقل و خرد ملکه سباء گفت: در سوره ضحی به شخصیت حضرت خدیجه (س) اشاره شده و خطاب به حضرت محمد (س) آمده که غنی، ایشان بر اثر ثروت حضرت خدیجه (س) است.

وی با بیان اینکه باید فیلم زندگینامه حضرت خدیجه (س) ساخته شود، گفت: فیلم یک هنر و تبلیغ دین است و مردم می‌توانند با زندگی آن حضرت (س) آشنا شوند و کتاب‌های خوبی در رابطه با آن حضرت به بازار آمده است و باید بر اساس آن‌ها بیشتر به زندگی این بزرگواران پرداخت.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: زندگی حضرت خدیجه (س) کمک خوبی برای اقتصاد مقاومتی است چرا که یک زن می‌تواند کارآفرین بوده و سبک زندگی را تغییر دهد همچنین در مسیر ازدواج یک فرد امین، بستر ایجاد کند و تمام این سوژه‌ها را می‌توان از زندگی حضرت خدیجه (س) بیرون آورد.

رفیعی با بیان اینکه ائمه (ع) به حضرت خدیجه (س) افتخار می‌کردند، گفت: حضرت خدیجه (س) پیامبر اکرم (ص) را به خاطر خویشاوندی، امانتداری، حسن خلق و راستگویی انتخاب کرده است و این ملاک‌ها باید در زندگی امروزی ما جوانان اجرا شود.

وی با تأکید بر لزوم آسان گرفتن ازدواج جوانان گفت: دفاع از حق، ایثار، صبر و مقاومت و استقامت ویژگی‌های بارز حضرت خدیجه (س) بودند همچنین دفاع از ولایت یکی از ویژگی‌های دیگر حضرت خدیجه (س) بود و ایشان به ولایت امیرالمؤمنین (ع) اعتقاد و یقین داشتند.

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین