عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۵۱۹
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
بسياري از عمره گزاران مدت زمان كوتاهي در مدينه و مكه حضور دارند اما در همين چند روز به دليل گرفتگي عضلات و سرماخوردگي راهي درمانگاه ها مي شوند.
 عقیق:  مشكل عمده اي كه اكثر حجاج و عمره گزاران در مدينه منوره و مكه مكرمه با آن مواجه هستند، سرماخوردگي و گرفتگي عضلات است كه باعث مي شود زائران نتوانند در روزهاي كمي كه در اين سرزمين به سر مي برند، برنامه هاي خود را به نحو مطلوب پياده كنند.

بسياري از افرادي كه به مطب ها و درمانگاه هاي مستقر در هتل ها مراجعه مي كنند از اين سرماخوردگي و گرفتگي عضلات رنج مي برند،‌ در حالي كه مي توانند با احتياط و اقدامات پيشگيرانه خود را از اين مشكل مصون نگه دارند.

هواي شرجي مكه مكرمه، تعريق زائران، فعاليت بيش از حد و پرهيز از نوشيدن مايعات، چهار عاملي هستند كه زمينه را براي سرماخوردگي و گرفتگي غضلات زائران آماده مي كنند.

لازم است زائران، نظافت را رعايت كرده و مرتب دست و روي خود را شست و شو كرده و از قرار گرفتن در برابر باد مستقيم كولر و استفاده از آب سرد پرهيز كنند.

استفاده از مايعات زياد نيز از ديگر توصيه هايي است كه براي مقابله با سرماخوردگي پيشنهاد مي شود.

گرفتگي عضلات نيز مسئله اي است كه براي بسياري از افراد پيش مي آيد؛ چرا كه زائران از روال عادي زندگي خود خارج مي شوند.

زائران پس از انجام اعمال عمره و يا انجام طواف هاي مستحبي دچار گرفتگي غضلات مي شوند كه لازم است پس از پياده روي هاي زياد عضلات خود را با آب ولرم ماشاژ دهند تا گرفتار گرفتگي نشوند.

براي پيشگيري از گرفتگي عضلات، همچون رفع سرماخوردگي، استفاده از مايعات پيشنهاد مي شود، چرا كه تجمع اسيد لاكتيك كه باعث تشديد درد در عضلات مي شود، با استفاده از مايعات برطرف مي شود.

منبع:حج
211001

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین