عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۵۰۱۹
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶
سازمان فرهنگی هنری شهرداری برگزار می‌کند؛
همزمان با ماه مبارک رمضان «یک شب نورانی» با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ۳۰۸ مسجد پایتخت برگزار می‌شود
عقیق:«یک شب نورانی» عنوان برنامه‌ای از مجموعه برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری با عنوان «بر آستان جانان» است که در ماه مبارک رمضان همزمان در ۲۲ منطقه پایتخت برگزار می‌شود.

این برنامه از سومین روز ماه مبارک رمضان برابر با پنجشنبه ۲۰ خرداد آغاز به کار می‌کند و تا هفدهمین روز از این ماه مبارک برابر با پنجشنبه ۳ تیرماه در ۱۴ شب و ۱۴ مسجد مناطق ۲۲گانه میزبان میهمانان خداست. 

«یک شب نورانی» که از ۴۰ دقیقه قبل از اذان مغرب تا ۹۰ دقیقه بعد از افطار ادامه خواهد داشت با برگزاری برنامه‌های متنوع سعی دارد تا شبی متفاوت را برای مخاطبان خود رقم بزند.  

ترتیل یک جزء از قرآن آغاز بخش این شب نورانی است، سپس مخاطبان با اذانی که به صورت زنده توسط یکی از هم‌محلی‌هایشان گفته می‌شود برای خواندن نماز به جماعت آماده خواهند شد. طرح افطاری ساده که از تأکیدات مقام معظم رهبری است نیز در این برنامه اجرا خواهد شد.

این برنامه برای همه گروه‌های سنی برنامه‌ریزی شده و روزه اولی‌ها در قالب برنامه «سحرخیزان کوچک» تقدیر می‌شوند تا روزه‌داری برایشان افتخاری بزرگ محسوب شود. علاقه‌مندان به فرهنگ کتاب‌خوانی نیز با شرکت در مسابقه قرآنی «رازهای آسمانی» می‌توانند هم اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند و هم هدیه‌ای به رسم یادبود دریافت کنند.

سخنرانی ائمه جماعات مسجد هم جزئی جدا نشدنی از آداب مسجد است. اما این سخنرانی‌ها شکل متفاوتی خواهند داشت و مخاطبان هوشیار می‌توانند پس از سخنرانی، در مسابقه فرهنگی که بر اساس متن صحبت‌های سخنران طراحی شده است شرکت کنند. آیین گرامیداشت خانواده شهدای محل به ویژه شهدای مدافع حرم و همچنین تجلیل از مادران چشم به راه از دیگر بخش‌های این برنامه خواهد بود.

تجلیل از چهره‌های قرآنی، دینی و فرهنگی محله از بخش‌های جذاب این برنامه خواهد بود. کاسب محبوب، همسایه خوب، دکتر خوب، مدیران آپارتمان، قاریان و حافظان محلی در مقاطع سنی مختلف، نخبگان و فرهیختگان فرهنگی، هنری و مذهبی با مشارکت مردم محله تقدیر خواهند شد. اما شاید یکی از متفاوت‌ترین بخش‌های این برنامه، تجلیل از زوج‌هایی است که «مثبت ۲۵» سال از زندگی مشترکشان می‌گذرد. این بخش که پیش از آغاز برنامه برگزار خواهد شد سعی دارد «شب نورانی» را برای خانواده‌ها نورانی‌تر بکند.

اما «شب نورانی» از یک بخش خارج از مسجد هم تشکیل شده است. نمایشگاه کتاب که به همت مدیریت امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود؛ شامل کتاب‌هایی با محوریت ماه مبارک رمضان است. در این نمایشگاه بیش از ۱۲۰ عنوان کتاب تقریظی رهبری هم برای عموم مخاطبان به نمایش و فروش گذاشته شده است.

نمایشگاه محصولات قرآنی، کارگاه‌های هنری، ویژه‌برنامه ایستگاهی با موضوع «اقتصاد مقاومتی»، غرفه اهدای خون، کمپین فضای مجازی «صلوات» برای ظهور حضرت ولی‌عصر (عج)، مشاوره خانواده و بخش خلاقیت کودک که با هماهنگی مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری برگزار می‌شود از دیگر بخش‌های این برنامه است. عکس یادگاری بخش پایانی این مراسم است. بخشی که قرار است این شب نورانی را برای شما ثبت و حفظ کند.

«یک شب نورانی» در قالب ویژه برنامه «بر آستان جانان» در همه مناطق تهران از ۲۰ خرداد تا ۳ تیر هر شب در یکی از مساجد منطقه میزبان میهمانان خداست.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین