عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۸۷
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳

به گزارش عقیق، مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س) در مسجد حضرت مهدی(عج) سه راه تهران ویلا برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمع کثیری از عاشقان حضرت زهرا(س)برگزار شده بود، حجت الاسلام و المسلمین محمود ریاضت به سخنرانی در خصوص خطبه فدکیه پرداختند.

ایشان سخنان خود را اینگونه آغاز کردند: خطبه فدکیه برای دعوت به انجام فرایضی چون نماز و روزه و زکات و ... نبود زیرا کسانیکه ولایت اهل بیت را قبول نداشتند مشکلشان انجام ندادن این فرایض نبود، بلکه آنها به حرف خدا غیر خدا تن داده بودند و این موضع مطرح است که آیا حرف خدا را قبول خواهیم کرد یا حرف غیر خدا را.

حجت الاسلام ریاضت در ادامه گفت:  موضوع اصلی  تنها بر سر انجام دادن نماز و روزه نیست که اگر اینطور بود شمر و ابن ملجم بسیار در این امر کوشا بودند اما عاقبت خوشی نداشتند. ایشان در ادامه این موضوع را مطرح کردند که در هفت ویژگی شیعیان از زبان امیر المومنین شما هیچگاه نماز شب خواندن، روزه بسیار گرفتن را نمی بینید بلکه بلکه بذل و بخشش در راه ولایت و دوست داشتن یکدیگر در راه مودت اهل بیت، به زیارت آنها رفتن و... از ویژگیهای شیعیان در دیگاه امیر مومنان شمرده می شود.
 
 شیخ محمودریاضت این مساله را هم مطرح کرد که قرار نیست جهت ایجاد وحدت ما از مواضع خود کوتاه آمده و همانند مذاهب دیگر شویم.

لازم به ذکر است؛ پس از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ریاضت ،مداح اهل بیت(ع) جناب آقای حاج مصطفی سماواتی اشعاری را در مدح حضرت زهرا(س) قرائت کرده و به مدیحه سرایی پرداختند.





211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
0
5
خيلي خوبه كه مسجد حضرت مهدي سخنرانا و مداحان خوبيو دعوت مي كنه
مصطفي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
0
6
عجب مسجد فعالي

درود بر آقاي رياضت

لطفا آدرس دقيق مسجدو اعلام بفرمائيد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
ستارخان سه راه تهران ویلا مسجد حضرت مهدی (عج)
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین