عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۸۳۹
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
با توجه به جایگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای اسلامی تدابیری که مسئولین برای ماه رمضان می اندیشند باید در مقایسه با باقی کشورهای مسلمان در جایگاه ویژه تری قرار گیرد.
عقیق:جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که در میان کشورهای مسلمان تنها دارند حکومت اسلامی تلقی می شود هر گونه اقدام و تدابیری که راجع به مناسبت های اسلامی انجام می دهد می تواند الگوی مناسبی برای باقی کشورهای مسلمان تلقی شود به همین دلیل انتظار می رود ایران در خصوص مناسبت های اسلامی از دیگر کشورهای مسلمان پیشی بگیرد.

اما متاسفانه در خصوص مناسبت خاص و ویژه ماه مبارک رمضان هنوز در کشور اسلامی ما تدابیری به منظور رفاه حال روزه داران اندیشیده نشده که قابل مثال زدن برای دیگر سرزمین های اسلامی باشد.

البته در چند سال اخیر اقداماتی چون برگزاری نمایشگاه های کالایی رمضان و ارایه افطار های سبک به روزه داران در خیابان ها از سوی نهادهای رسمی انجام شده اما این اقدامات هنوز از جمله تدابیری تلقی نمی شوند که یک کشور اسلامی به منظور رفاه حال روزه داران خود به اجرا در آورد.

در همین زمینه به نظر می رسد نهاد اجرایی کشور می تواند مصوباتی در هیات وزیران در مورد کاهش ساعات اداری کارمندان، برگزاری جشنواره های سراسری و گسترده رمضان در کشور و اندیشیدن چاره برای بانوانی که شاغل هستند داشته باشد.

گفتنی است، متاسفانه دولت یازدهم از زمان آغاز به کار خود مصوبه ای مبنی بر کاهش ساعات اداری با استدلال نبودن ماده قانونی در این خصوص نداشته که همین امر موجب سخت تر شدن وضعیت روزه داران شاغل و کارمند در کشور شده است.

در خصوص امسال نیز سخنگوی دولت در نشست خبری چند هفته گذشته خود اعلام کرد که هنوز تصمیمی برای کاهش ساعات اداری کارکنان در روزهای ماه رمضان گرفته نشده است.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین