عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۷۸۵
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۵
آیت الله العظمی سبحانی:
امروز ده ها شبکه علیه جمهوری اسلامی ایران افترا می بندند، جرم جمهوری اسلامی ایران این است که می خواهد مسلمانان یکی باشند؛ اگر ما با آمریکا و اسرائیل با هم بودیم از ما تعریف و تمجید می کردند.
عقیق:حضرت آیت الله سبحانی در دیدار با جمعی از علمای هندوستان و اندونزی  با اشاره به اهمیت وحدت در کشور های اسلامی و نقش  دشمن در ایجاد تفرقه گفتند:  امروز ده ها شبکه علیه جمهوری اسلامی ایران افترا می بندند، جرم جمهوری اسلامی ایران این است که می خواهد مسلمانان یکی باشند؛  اگر ما با آمریکا و اسرائیل با هم بودیم از ما تعریف و تمجید می کردند.

این مرجع تقلید با بیان این که  قرآن کریم هر جا که از وحدت و اتفاق مسلمانان سخن می گوید، همیشه آن را ستایش می کند و هر جا که درباره تفرقه و دو دستگی سخن می گوید آن را محکوم می کند اظهارداشتند: در آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا» امت متفرق اگر بخواهد نجات پیدا کند باید به ریسمان وحدت چنگ بزند.

حضرت آیت الله  سبحانی به سیاست اختلاف افکنی دشمنان اشاره کردند و گفتند: برنامه بریتانیا این است که جماعتی به نام سعودی ها را آورده اند تا تمام آثار اسلامی را از بین ببرند و از اسلام فقط قرآن بماند و اگر بتوانند قبر پیامبر(ص) را نیز از بین می برند.

جوانان مسیحی در دین خود تردید دارند

معظم له ادامه دادند: جوانان غربی امروزه می گویند، معلوم نیست که مسیح وجود داشته باشد  و در دین خود تردید دارند؛ وهابی ها هم با از بین بردن آثار اسلامی می خواهند اسلام را از بین ببرند، اگر کعبه را برداریم، مکه امروزه مثل یک شهر غربی است، با  این وضع پس از بیست سال از اسلام آثاری نخواهد ماند.

ایشان  در مورد وضعیت خاورمیانه اظهار داشتند: امروز بلایی به جان مسلمانان افتاده است و این بلا و آتش افتراق را غربی ها و آمریکایی ها در درجه اول و صهیونیست ها در درجه دوم  در میان مسلمانان روشن کرده اند تا مسلمین همدیگر را بکشند، تمام زیرساخت ها را از بین ببرند، پس از آن دشمنان بیایند پول بگیرند و آنها را بسازند و در نتیجه امنیتی برای اسرائیل ایجاد کنند.

ریشه همه  اختلافات از وهابیت است

استاد حوزه علمیه تصریح کردند: ریشه همه  اختلافات از وهابیت است؛ وهابیت گاهی به  زبان سلفی ها، گاهی به زبان طالبانی ها، گاهی  از قول  اخوانی ها و امروزه با زبان داعشی ها  به اختلافات دامن می زنند. در این میان یک نفر از اسرائیلی های صهیونیست کشته نمی شوند و هر روز صدها نفر از مسلمانان کشته می شوند.

حضرت آیت الله  سبحانی  درباره ملاک مسلمان بودن گفتند: ما در اسلام سالی به نام "عام الوفود"( سنة الوفود) داریم  در سال نهم هجرت پیامبر اسلام(ص) هر که وارد مکه می شد و شهادتین را بر زبان جای می ساخت، اسلام او را قبول می کرد، در نظر پیامبر(ص)، صحابه و تابعان، انسانی که به یگانگی خدا شهادت دهد، معاد و پیامبر(ص) را قبول کند برادر دینی است.

ایشان  با استدلال قرآنی در رد اندیشه وهابیت اظهار داشتند: در آیه «وَقَالَ لَهُمْ نِبِيُّهُمْ إِنَّ آيَةَ مُلْكِهِ أَن يَأْتِيَكُمُ التَّابُوتُ فِيهِ سَكِينَةٌ مِّن رَّبِّكُمْ وَبَقِيَّةٌ مِّمَّا تَرَكَ آلُ مُوسَى وَآلُ هَارُونَ تَحْمِلُهُ الْمَلآئِكَةُ» تابوت به قدری مهم بود که از آن به عنوان عامل آرامش و سکینه یاد شده است. آثار انبیاء در این آیه مورد تبرک است، ولی وهابیت آثار انبیا (ع)را از بین می برند.

معظم له  ادامه دادند: پس از مرگ اصحاب کهف، عده ای مُلحد گفتند که دور آنها دیوار بکشیم، ولی موحدان گفتند که ما تبرک می جوییم و در کنار قبر این ها، مسجدی درست می کنیم. قرآن این را به عنوان افتخار می گوید، ولی وهابیون تمام مساجدی که در کنار قبور شهدا بود را تخریب می کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هر کجا وهابیت آمده تفرقه ایجاد کرده است گفتند: در هند، پاکستان، افغانستان، ازبکستان و حتی آلمان و هر جای دیگر که رفتند درمیان مردم ایجاد دشمنی کردند.

 

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین