عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۶۴
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸
یکی از مراجع برجسته جهان تشیع در پیامی به به همایش بین‎المللی "زیارت" اظهار داشتند: زيارت جنبه بالاتري از گردشگري دارد و آن معرفت است.

عقیق: حضرت آيت الله العظمی «سیدمحمدعلی علويگرگاني» مرجع عاليقدر تقليد در پیامی به همایش بینالمللی«زیارت» تاکید کردند: زيارت جنبه بالاتري از گردشگري دارد و آن معرفت است كه در زيارت ائمه معصومين بايد عارف به حق بود.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم

خدمت به قم فقط خدمت به يك شهر نيست. خدمت به كشور و آبروي كشور است. چون اينجا پايگاه انقلاب و روحانيت است. بزرگترين حوزه علميه و شخصيت هاي بزرگ علمي و ديني در اينحا مستقر است.

هدف از گردشگري و سير در زمين، عبرت و تنبه است. بايد از زندگي گذشكان عبرت گرفت. عبرت براي اينكه دنيا جاي ماندن نيست و محل عبور و گذرگاه است. براي اينكه قرآن مي فرمايد«و قد خلقت من قبلكم سنن فسيروا في الارض فانظروا كيف كان عاقبه المكذبين».

قطعا پيش از شما سنت هايي بوده و سپري شده است. پس در زمين بگرديد و بنگريد كه فرجام تكذيب كنندگان چگونه بوده است.

زيارت جنبه بالاتري از گردشگري دارد و آن معرفت است كه در زيارت ائمه معصومين بايد عارف به حق بود. وقتي در زيارت عارف به حق معصوم باشيم، ثواب عظيم در زيارت وجود دارد. اگر عارف و معتقد به ولايت باشيم، در گردشگري زيارت ميتوانيم موفق عمل كنيم.

در پایان، ضمن تقدير و تشكر از برگزار گنندگان همايش زيارت توصيه ميكنم كه در گردشگري زيارت مساله زيارت همراه با معرفت مورد توجه و اهتمام مسولين و مديران قرار گيرد.

والسلام عليكم و رحمة الله و برکاته

 

منبع:ابنا

211008

 

 

 

 

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین