عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۶۰
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴
آیت الله شفیعی در خاطره‌ای نقل کرد؛
آیت الله شفیعی در همایش فصلی ستاد عتبات عالیات خوزستان به بیان خاطره ای از حرکت فریبکارانه صدام در خصوص اهدای لوستر به حرم امام علی(ع) پرداخت.

عقیق: آیت الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در همایش فصلی ستاد عتبات عالیات خوزستان، با بیان این که فعالیت های ماندگاری در مسأله بازسازی و مرمت عتبات عالیات انجام شده است، تصریح کرد: وضع عتبات در زمان حکومت دیکتاتور عراق بسیار نابسامان بود اما امروزه شاهد هستیم که همانند نگینی درخشان در این کشور نمایان هستند.

وی با اشاره به این که بازسازی و مرمت حرم های ائمه اطهار(ع) کار بزرگی است که امروز از سوی جمهوری اسلامی انجام می‌شود، اظهار داشت: پس از سقوط صدام کار بازسازی عتبات عالیات آغاز و تاکنون ادامه دارد.

آیت الله شفیعی با تأکید برای این که دشمنان با اجرای طرح های گوناگون تهاجمی در تلاش جهت نابودن کردن مذهب تشیع از صفحه روزگار هستند، ابراز داشت: در برهه کنونی مذهب تشیع قدرت بسیاری در جمهوری اسلامی ایران پیدا کرده و این از لطاف خداوند متعال به این نظام است.

استاد حوزه علمیه خوزستان با بیان این که مرمت، بازسازی و پشیبانی از مرقد های ائمه اطهار(ع) کار ماندگاری است، خاطرنشان کرد: هر عملی که برای رضا و خوشنودی خداوند و اولیا او انجام می شود به یقین تا قرن‌ها ماندگار خواهد بود.

وی با بیان این که در برهه کنونی تشیع به بازسازی و مرمت اماکن متبرکه نیاز مبرمی دارد، تأکید کرد: باید برای مردم تبیین شود که نذورات خود را ویژه مرمت اماکن مقدس هزینه کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به بیان خاطره‌ای در زمان حکومت صدام گفت: در زمان حکمرانی دیکتاتور عراق با هدف فریب مردم لوستر بزرگی از سوی صدام به مرقد امیر مؤمنان علی بن ابی طالب(ع) اهدا شد، پس از نصب آن در ایوان طلا حرم علوی چند دقیقه ای نگذشت که این هدیه دروغین به زمین افتاد و خرد شد.

وی افزود: هدف این هدیه فریب عوام و تشکیل شخصیتی با تقوا ویژه صدام بوده که اهل بیت(ع) هدایای دروغین را نمی پذیرند.

استاد برجسته حوزه علمیه خوزستان با اشاره به جنایات اخیر وهابیان تکفیری در سوریه اظهار داشت: سلفی های تندرو پس از هتک حرمت صحابی پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) این شخص بزرگ را از قبر مطهر بیرون کشیده و دزده اند، و این در شرایطی بود پس از گذشت بیش از 14 قرن از شهادت آن بزرگوار اما پیکرش دست نخورده و سالم مانده است.


منبع:رسا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین