عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۵۵۷
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
آیت الله محسن اراکی در اجلاس خبرگان:
اگر رفتاری خارج از دایره ولایت صورت پذیرد و نسبت به خواست های رهبر انقلاب کوتاهی شود، خروج از چارچوب ولایت امر است و قطعاً خلاف شرع و برای جامعه آثار وضعی به دنبال خواهد داشت.
عقیق: آیت الله محسن اراکی، در نطق پیش از دستور دومین جلسه اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، در سخنانی پیرامون جایگاه نظام اسلامی، نکاتی را یاد آور شد و گفت: پاسداری از نظام و نهاد ولایت فقیه از وظایف مجلس خبرگان رهبری است.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری در عمل به مرحله اجرا در نیاید، به نوعی خروج از دایره ولایت است؛ چرا که اگر رفتاری خارج از دایره ولایت صورت پذیرد و نسبت به خواست های رهبر انقلاب کوتاهی شود، خروج از چارچوب ولایت امر است و قطعاً خلاف شرع و برای جامعه آثار وضعی به دنبال خواهد داشت؛ لذا مجلس خبرگان باید برای این مسأله تدبیری بیاندیشد.

وی در ادامه با اشاره مسأله تهاجم و شبیخون فرهنگی  ابراز داشت: تدبیر مناسب برای برخورد با تهاجم فرهنگی نیاندشیده ایم و مهم ترین چاره برای آن هماهنگی بین نهادهای فرهنگی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با انتقاد از برخی ناهماهنگی ها، بی تدبیری ها و موازی کارهای در عرصه فرهنگی، بر ضرورت وحدت رویه بین دستگاه های فرهنگی جامعه تأکید کرد.

وی به مسائل منطقه و بروز تفکرات انحرافی و تروریستی اشاره کرد و گفت: دشمنان با توطئه گری و تفرقه اندازی، به دنبال ضربه زدن به اسلام ناب محمدی(ص) و سپس به انقلاب اسلامی هستند. از این رو، ضروری است با توجه به توان و استعداد مجلس خبرگان رهبری از این توان و استعداد برای ارائه طرح های اساسی مطلق با اسلام ناب کمال استفاده و بهره برداری صورت گیرد.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری در پایان، معرفی بیشتر مجلس خبرگان در سطح کشور و بین کشورهای دیگر را خواستار شد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین