عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۴۳۰
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳
محمد شجاعی:
محمد شجاعی از اساتید اخلاق گفت: احیای شب نیمه شعبان یکی از چهار شبی است که امیرالمؤمنین(ع) به عنوان افضل شب‌ها برای عبادت انتخاب می‌کردند؛ مراسمی که قبل از پیامبر اکرم (ص)، سایر انبیاء نیز بدان می‌پرداختند.
عقیق:محمد شجاعی مدیرعامل مؤسسه فرهنگی منتظران منجی در گفت‌وگویی گفت: مراسم احیای نیمه شعبان مراسمی است که قبل از پیامبر اکرم (ص)، سایر انبیاء نیز احیای شب نیمه شعبان را داشته‌اند.

وی اظهار داشت: شب نیمه شعبان، شب بسیار مقدسی به شمار می‌رود و در روایات اسلامی آمده که بعد از شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، نیمه شعبان مهمترین شب سال است که احیای آن در زمره شب‌های قدر شمرده شده است.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی منتظران منجی، عنوان کرد: احیای شب نیمه شعبان یکی از چهار شبی است که امیرالمؤمنین (ع) به عنوان افضل شب‌ها برای عبادت انتخاب می‌کردند. از این رو مؤسسه منتظران منجی بر اساس آموزه‌ها و روایت اسلامی به احیای شب نیمه شعبان می‌پردازد.

وی ابراز داشت: احیای شب نیمه شعبان، زنگ دعا و استغاثه برای وجود مقدس امام زمان (عج) دارد که ابتدا دستور خود ایشان است آنجا که فرمودند «اکثر الدعاء بتعجیل الفرج»؛ بسیار برای تعجیل در فرج دعا کنید و هم اینکه امام صادق (ع) فرمود: اگر مردم، مصرّانه برای تعجیل فرج دعا کنند خداوند مدت غیبت را بر آنها خواهد بخشید.

شجاعی تصریح کرد: مؤسسه منتظران منجی با تأئید مراجع عظام، طرح دعای مضطرانه برای حضرت ولی عصر (عج) و طرح احیای نیمه شعبان را به صورت عمومی در داخل و خارج کشور راه‌اندازی کرد که در حال حاضر 500 مرکز در سراسر کشور و نزدیک به 20 مرکز در خارج از کشور اعلام آمادگی و همبستگی کرده‌اند. امیدواریم در تمام شهرهای کشور این اتفاق بیفتد و تمام مردم به صورت دسته‌جمعی برای تعجیل در ظهور امام زمان (عج) دعا کنند.

وی با بیان اینکه احیای شب نیمه شعبان اعمال مخصوص خود را دارد که در مفاتیح‌‌الجنان ذکر شده است، گفت: بنده به همراه حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران که در مراسم حضور دارند، بنا داریم علاوه بر اعمالی که برای نیمه شعبان وارد شده است نماز و دعای استغاثه را به صورت دسته‌جمعی برای وجود مقدس امام زمان (عج) بخوانیم.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی منتظران منجی، اظهار داشت: در روایات اسلامی آمده که برای تعجیل در ظهور امام زمان (عج) دعای «سلام‌الله الکامل التام» را به همراه دو رکعت نماز بخوانیم و از ما خواسته شده که مضطرانه دعا کنیم. بنابر این خواندن دعا و نماز حاجت برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) امری است که در روایات اسلامی به آن سفارش شده و کاملاً جایز است.

به گزارش فارس، مراسم احیای نیمه شعبان با عنوان «احیای مهدوی؛ استغفار و دعا» با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی و محمد شجاعی در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. این مراسم از ساعت 22:45 امشب شروع شده و تا ساعت 3 بامداد ادامه خواهد داشت و محسن طاهری، علی مهدوی به مدیحه‌سرایی برای امام زمان (عج)‌ می‌پردازند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین