عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۲۹
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۲
استاد حوزه و دانشگاه خطاب به زائران كربلاي معلي گفت: گاه در زندگي انسان فرصت هايي به وجود مي آيد، كه شايد ديگر تكرار نشود، از اين رو نهايت تلاش خود را براي تقرب به درگاه ربوبي در حرمين شريفين داشته باشيد.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمين عبدالامير صادقي خوزستاني، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در جمع زائران ايراني كربلاي معلي در صحن مطهر بارگاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) اظهار داشت: اگر با معرفت كامل و شناخت دقيق نسبت به ائمه اطهار عليهم‌السلام به زيارت آمده‌ايد، به يقين توشه‌اي ارزشمند هنگام بازگشت به وطن خواهيد داشت.

وي با تشريح فضائل و مناقب حضرت عباس(ع) خاطرنشان كرد: وقتي در زيارت آن حضرت مي خوانيم « السلام عليك يا عبدالصالح؛ مطيع لله و لرسوله و اولامرمنكم » بايد بدانيم ابوالفضل عليه‌السلام مطيع امر خداوند و امام زمانش بود، بنابراين اگر مي خواهيم در دنيا و آخرت سعادتمند شويم، بايد تابع امام باشيم.

حجت‌الاسلام والمسلمين صادقي با بيان اين‌كه صحنة عاشورا مناسب‏ترين ميداني بود كه شجاعت و وفاي عباس به نمايش گذاشته شود، گفت: معرفت حضرت عباس(ع) از همه شهيدان والاتر و اطاعتش از امام خويش، كاملتر بود. براساس ديدگاه اسلام و مكتب اهل بيت(ع) آنچه اعمال نيك را از يكديگر متمايز مي سازد و ارزش اعمال را متفاوت مي كند، همان معرفت و بينش و نيت شخص است.

اين استاد حوزه و دانشگاه در بخش ديگري از سخنان خود خواستار قدرشناسي زائران از فرصت هاي معنوي حضور در كربلاي معلي شد و گفت: گاه در زندگي انسان فرصت هايي به وجود مي آيد، كه شايد ديگر تكرار نشود، از اين رو نهايت تلاش خود را براي تقرب به درگاه ربوبي در حرمين شريفين داشته باشيد.

وي در پايان تجليه، تخليه، تحليه و فناء في الله را چهار مرحله براي عبور از حضيض نقص حيواني به ذروه اعلاي انسانيت دانست و تصريح كرد: وقتي افعال و كارهاي ما با آداب شرع هماهنگ شد نوبت به نفس و روان است تا طبق دستورات اخلاقي در اسلام تطهير شويم و در نهايت به مقام تقرب به درگاه ربوبي نائل شويم.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین