عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۲۷
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۰
پلارك گفت: كار نصب ۶ دستگاه آب شيرين كن در مسير حركت و اسكان زائران حضرت امام حسين (ع) به پايان رسيد.
عقیق: مهندس پلارك با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: در جهت اجراي پروژه‌هاي متعدد ستاد بازسازي عتبات عاليات در كشور عراق براي ارتقاء سطح كمي و كيفي خدمات رساني به زائران اعتاب مقدسه، پروژه نصب آب شيرين كن در مسير حركت و اسكان زائران از ابتدا در دستور كار ستاد قرار داشته كه بحمدالله تا كنون توانسته ايم ۶ دستگاه آب شيرين كن را در مسير‌هاي مختلف حركت زائران حضرت سيدالشهداء(ع) نصب كنيم.

رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات در ادامه به روند اجراي اين پروژه اشاره كرد و گفت: در اين راستا با در اختيار گذاشتن چاه آب و تامين برق مورد نياز و بتن ريزي كف فضاي مورد نظر و آماده شدن مقدمات، نسبت به تصفيه آب اقدام مي‌شود و آب شيرين شده در مخازن جهت ارائه به زائران نگهداري مي‌گردد. 

وي افزود: ارائه آب شيرين به زائران و مردم منطقه به دو صورت انجام مي‌شود؛ يكي توسط تانكرهايي كه آب شيرين را از اين دستگاهها گرفته و در بين زوار و مردم منطقه پخش مي‌كنند، دوم آب شيرين بسته بندي شده كه به صورت ليواني و كيسه اي تحويل مردم منطقه و زائران حضرت سيدالشهداء(ع) مي‌شود. 

پلارك اظهار داشت: اوج استفاده از اين دستگاهها در ايام عزاداري حضرت سيدالشهداء (ع) در ماه محرم و اربعين حسيني مي‌باشد كه زائران با نوشيدن آب گوارا و ياد تشنگي آن حضرت به زيارت حرم نوراني سيدالشهداء(ع) نائل مي‌شوند و در ساير ايام نيز به زائران بين راهي و مردم منطقه خدمات ارائه مي‌شود. 

رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات در پايان گفت: در نظر داريم يك مورد ديگر از اين دستگاهها را نيز در آينده نزديك نصب كنيم و تعداد آب شيرين كن‌هاي نصب شده را به ۷ مورد برسانيم.  


منبع: حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین