عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۲۲۹
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
آیت‌‌الله طبسی:
استاد درس خارج مهدویت حوزه علمیه قم گفت: کسانی که با یهود و جریانات یهودی و صهیونیستی خوش و بش و اظهار علاقه می‌کنند، از جنس همان‌ها هستند و ما نباید گول لباس آنها را بخوریم، حتی اگر لباس مذهبی هم بر تن داشته باشند.

عقیق:آیت‌الله نجم‌الدین طبسی استاد خارج مهدویت حوزه علمیه قم در گفت‌وگویی با اشاره به موضوع ارتباط برخی از افراد با بهائیان، اظهار داشت: امروز افتخار نظام ما این است که در رأس آن ولی فقیه، نائب عام امام زمان (عج) قرار دارد از طرفی در طول تاریخ مدعیان مهدوی کسانی بودند که از این اعتقاد پاک سوءاستفاده کرده و گفته‌اند که ما حضرت مهدی هستیم و ازاین طریق لطمه‌هایی به جامعه زده‌اند ولی خود همین ادعای مهدوی، حکایت از واقعیت اعتقاد به مهدویت دارد.

وی ابراز داشت: اگر اعتقاد مهدویت و امامت امام زمان (عج) واقعیت نداشت، «تزییف» نمی‌کردند (اصطلاحاً به معنای ناخالص کردن مسکوک است). فرض کنید امروز کسی که می‌خواهد با پول جعل کند از یک واقعیتی تزییف می‌کند به طور مثال اسکناس هزار و 500 تومانی چاپ نمی‌کند چرا که چنین اسکناسی نداریم. ممکن است 2 هزار تومانی یا هزار تومانی چاپ کند. بنابراین مدعیان مهدوی در طول تاریخ، خود حکایت از واقعیت این عقیده دارد.

استاد خارج مهدویت حوزه علمیه قم عنوان کرد: کسانی که ادعا می‌کردند ما مهدی هستیم معمولاً از سادگی، پاکی قلب و صداقت مردم سوءاستفاده کردند که مرجعیت علمای تاریخ نیز در برابر آنها ایستادند و حرف خودشان را زدند، مردم هم به تبع از مرجعیت با این سنخ انسان‌های منحرف مبارزه کردند.

طبسی با بیان اینکه یکی از جریاناتی که اخیراً تاریخ شاهد آن بود، جریان بهائیت است که رئیس آن حسنعلی بهاء نام دارد، ابراز داشت: شکی در این نیست و مستندات شاهد آن است که پشت‌ِ سر این قضایا، انگلیسی‌ها قرار دارند و در سایه تفرقه بین مسلمانان به حاکمیت ننگین خودشان ادامه می‌دهند آن هم به وسیله شعار «تفرقه بینداز و حکومت کن»!

نگاه ما به بهاییان نگاه به یک دین نیست بلکه نگاه به انسان‌های منحرف و بریده از مذهب است

وی ادامه داد: یکی از جریاناتی که انگلیسی‌ها به راه انداختند جریان بهائیت و بابیت بود ولی حکومت آن روز و مرجعیت در برابر آنها ایستاد تا آن شخص فاسد و منحرف به نام «علی‌‌ علی‌محمدباب» را به سزای عملش رساندند چرا که ادعای مهدویت کرده بود و بالاخره او را کشتند و جریان را تقریباً به صفر رساندند و بعد از آن هم مرحوم آیت‌الله بروجردی شدیداً در این خصوص موضع گرفت.

استاد خارج مهدویت حوزه علمیه قم گفت: یادم نمی‌رود به دلیل اینکه شرکت نوشابه پپسی منتسب به انگلسی‌ها بود مرجعیت آن را تحریم کرد و مذهبی‌ها اصلاً از این نوشابه استفاده نمی‌کردند.

وی تصریح کرد: بهائیت، دین و مذهب نیست بلکه یک جریان انحرافی است که ریشه آن انگلیسی بوده و به اسرائیل متصل است و در واقع اسرائیل با یهود، پشت روی یک سکه به شمار می‌روند و اصولاً قابل مقایسه با ادیان آسمانی، نیست. نظر امروز اکثر مراجع این است که اهل کتاب، پاک و طاهر هستند ولی بهائیت اصلاً دین نیست و ما به عنوان دین به آنها نگاه نمی‌کنیم. آنها یک جریان انحرافی و مرتد هستند و حتی از نظر احکام اسلامی، محکوم به نجاست هستند؛ یعنی اگر دست خیس آنها به بدنمان بخورد باید برویم طهارت کنیم چرا که آنها پاک نیستند و در حال حاضر انحراف آنها مشهود است.

وی تصریح کرد: واقعاً نظام اسلامی ما با بهائیان برخورد انسانی دارد چون همین‌ها که در مصر و سایر مکان‌ها بودند مردم خانه‌های آنها را آتش می‌زدند. رأفت اسلامی به ما اجازه چنین کارهایی نمی‌دهد ولی بالاخره نگاه ما به بهاییان نگاه به یک دین نیست بلکه نگاه به انسان‌های منحرف و بریده از مذهب است چرا که آنها از نظر خط و خطوط سیاسی تابع اسرائیل هستند و اسرائیل نیز فرزند نامشروع آمریکا است.

این استاد خارج مهدویت حوزه علمیه قم ادامه داد: مردم هم ‌آگاه هستند و تفکر و فساد بهائیان، عدم پایبندی به مبانی اسلامی است. باید مراقب بود و به مردم آگاهی داد. همانطور که جریان وهابیت یک جریان انحرافی از اهل تسنن است و اهل سنت واقعی و هابیت را قبول ندارد بهائیت هم یک جریان انحرافی از تشیع بوده و فعلاً هیچ ارتباطی با تشیع و اسلام ندارد.

ناخوشایندی از شخصی، سبب نشود که به باطل روی آوریم و با آنها رابطه برقرا کنیم و از مذهب انتقام بگیریم به بهانه اینکه چون می‌خواهیم به فلان مسئول دهن کجی کینم

وی گفت: در این دوران نباید گول ادعاهای حامیان بهائیت را مبنی بر حقوق بشر بخوریم؛ آنها خودشان حقوق بشر را رعایت نمی‌کنند و بمب‌هایشان را به صورت خوشه‌ای بر سر مردم بی‌گناه یمن می‌ریزند. همچنین در غزه و فلسطین نیز مردم را کشته و آواره می‌کنند.

طبسی با بیان اینکه افراد مدعیان مسئولیت در کشور ما، دایه مهربان‌تر از مادر نباشند و تندتر از قانون حرکت نکنند، ابراز داشت: در مناجات شعبانیه می‌خوانیم‌ «وَ اللاّزِمُ لَکُم لاحِقٌ»؛ بنابراین باید به اسلام پایبند بوده و به جایی برسیم که جلوتر یا عقب‌تر از اسلام حرکت نکنیم و برخوردهایمان بر اساس موازین اسلام باشد نه موازینی که غرب برای ما تعیین می‌کند.

وی گفت: غرب وقتی می‌گوید حقوق بشر! منظورش این است که حقوق بهائیان مراعات شود مگر مردم غزه و یمن انسان نیستند و فقط بهائیان انسان هستند بنابراین کسانی که سابقه تدین دارند و از خانواده متدینین هستند نباید ادعای دایه مهربان‌تر از مادر داشته باشند.

این استاد خارج مهدویت حوزه علمیه قم عنوان کرد: مراقب باشیم رفت و آمدها، حرکت‌‌ها و برخوردهایمان در چارچوب موازین شرع باشد و کاری نکنیم که خدای ناکرده نسل جدیدی که از اقدامات جریان بهائیت بی‌اطلاع است فرض کند که آنها بر حق هستند. ناخوشایندی از شخصی، سبب نشود که به باطل روی آوریم و با آنها رابطه برقرا کنیم و از مذهب انتقام بگیریم به بهانه اینکه چون می‌خواهیم به فلان مسئول دهن کجی کینم لذا باید حرکات ما بسیار سنجیده باشد.

وی یایدآور شد: یکی از اصحاب امام جعفر صادق (ع) خدمت حضرت رسید او یک دایی منحرفی داشت حضرت به آن فرد فرمود که ما تعارف نداریم یا با دایی‌ات رفت و آمد کن یا با ما. این گونه نمی‌شود که تو هم با بستگان منحرفت رفت و آمد کنی هم با ما. امام (ع) ماجرای یکی از یاران حضرت موسی (ع) برای آن شخص، یادآوری کرد و فرمود: اگر غضب الهی فرا برسد انسان مؤمنی که کنار منحرفان قرار دارد از عذاب در امان نخواهد بود. بنابراین نباید از مبانی و موازین مذهب خارج شویم؛ «و لا یجرمنّکم شنئان قوم علی الّا تعدلوا».

حیف است عمرمان را در مسیری صرف کنیم که نه خدا را خوش بیاید و نه آنها از ما راضی باشند؛ اگر ما لبخندی به صورت یهود بزنیم مگر آنها از ما راضی می‌شوند

طبسی اظهار داشت: به عنوان یک طلبه حوزه علمیه قم که قریب 50 سال در قم هستم و عمرم را در مذهب و برای مذهب سپری کرده‌ام از خداوند عزوجل هم می‌خواهم چند صباحی که زنده‌ام برای خودش حرف بزنم و برای خودش گام بردارم و خدای ناکرده دین خودمان را به دنیای دیگران نفروشیم آن هم دیگرانی که ارزش ندارند.

وی تصریح کرد: حیف است عمرمان را در مسیری صرف کنیم که نه خدا را خوش بیاید و نه آنها از ما راضی باشند؛ اگر ما لبخندی به صورت یهود بزنیم مگر آنها از ما راضی می‌شوند مگر در قرآن نمی‌خوانیم «وَلَن تَرضىٰ عَنکَ الیَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم» از شما راضی بشو نیستند مگر اینکه شما بگویید من هم یهودی هستم نباید کاری کنیم که حمایت عملی از کسانی شود که هرگز از شما راضی نمی‌شوند.

استاد خارج مهدویت حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کسانی که با یهود و جریانات یهودی و صهیونیستی خوش و بش می‌کنند و اظهار علاقه و اظهار تعلق می‌کنند آنها از خودشان هستند و ما نباید گول لباس آنها را بخوریم حتی اگر لباس مذهبی هم بر تن داشته باشند همین که اظهار علاقه به یهودی می‌کنند در زمره آنها شمرده می‌شوند.

وی ضمن انتقاد از کسانی که با عوامل بهائیت ارتباط برقرار می‌کنند، گفت: مراقب باشید مردم احساس نکنند کسانی که دیروز ادعای مسئولیت می‌کردند اکنون سر از دفاع و همکاری و اظهار علاقه با یک جریان فاسد و منحرف، جریانی که بارها  خنجر از پشت به مذهب و جامعه مذهی ما زده‌اند در نیاورند.

طبسی ابراز داشت: باید روال قبلی که داشتیم «أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم»؛ نسبت به هم مهربان و نسبت به دشمن در یک صف واحد قرار گیریم شکی نیست که جریان بهائیت، دشمن اسلام و ادامه انحراف است باید هوشیار باشیم و نسل جدید را آگاه کنیم.

منبع:فارس

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین