عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۲۲۸
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
برپایی گردهمایی شاعران و مداحان آیینی در آستانه عید نیمه شعبان؛
همزمان با ایام دهه مهدویت، دومین گردهمایی بزرگ مداحان و شاعران آیینی با عنوان «نغمه های فتح» با حضور 600 شاعر و مداح اهل بیت(ع) 30 اردیبهشت ماه در تالار شهر مشهد برگزار می شود.
عقیق:همزمان با ایام دهه مهدویت، دومین گردهمایی بزرگ مداحان و شاعران آیینی با عنوان «نغمه های فتح» با حضور ۶۰۰ شاعر و مداح اهل بیت(ع) ۳۰ اردیبهشت ماه در تالار شهر مشهد برگزار می شود. مدیر عامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، گفت: همزمان با دهه مهدویت، این گردهمایی با هدف بهره گرفتن از هنر شعر مهدوی با حضور مداحان و شاعران اهل بیت(ع) و فعالان فرهنگی برگزار می شود. موسوی افزود: همچنین در دهه مهدویت برگزاری جشن های بزرگ شهری و منطقه ای با عنوان جشن های «تا انقلاب مهدی» از جمله برنامه هایی است که با مشارکت تشکل های توانمند برگزار می شود.

جشنواره نقاشی « قطار انتظار»

سیدرضا موسوی همچنین از برگزاری جشنواره نقاشی با عنوان «قطار انتظار» ویژه کودکان خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره به همت فرهنگسرای کودک، در پارک ها و دیگر نقاط شهر برگزار می شود و پیش بینی شده است ۱۰ هزار کودک در این جشنواره نقاشی حضور یابند. فرهنگسرای زیارت نیز با ثبت نام زیارت نیابتی، شرایط زیارت حرم حضرت زینب(س) از راه دور را برای مردمی که در ایام چراغ برات به بهشت رضا می روند، فراهم می کند و زیارت نیابتی مهاجران مجاهد لشکر فاطمیون در حرم حضرت زینب(س) نیز بخشی از این طرح است.

معرفی کتاب های مهدوی در المان های شهری

همچنین رئیس اداره تبلیغات فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد از معرفی کتاب های منتخب با مفاهیم مهدوی در المان های شهری خبر داد و گفت: تصاویر کتاب های «دادگستر جهان»، «قیام و انقلاب مهدی(عج)»، «انتظار عامیانه، عالمانه و عارفانه»، «مسئله مهدویت» و «کمی دیرتر» در المان های کتاب در سطح شهر نصب می شود. «حجت فقیه» توزیع محصولات فرهنگی، تولید آلبوم صوتی شامل ۱۰ برنامه رادیویی ویژه ناوگان تاکسیرانی و خودروهای شخصی، تولید پوستر نفیس ویژه اصناف و طرح های گرافیکی به منظور فرهنگ سازی شهری با موضوع مهدویت را برخی دیگر از اقدامات این اداره در ایام دهه مهدویت عنوان کرد.

منبع:دعبل


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین