عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۱۵۵
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
با عنوان «احیای مهدوی، استغفار، اضطرار، دعا»
مراسم احیای نیمه شعبان همزمان با شب ولادت باسعادت آخرین ذخیره الهی حضرت حجت بن الحسن العسکری(عج) در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

عقیق:مراسم احیای نیمه شعبان با عنوان «احیای مهدوی، استغفار، اضطرار، دعا» با حضور مردم خداجوی پایتخت روز اول خرداد ماه جاری در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

در این مراسم معنوی که همزمان در سراسر کشور و اقصی نقاط جهان برگزار می‌‌شود، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت شهر تهران و تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) همراه با محمد شجاعی کارشناس مهدویت به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

مراسم احیای نیمه شعبان که از ساعت 22:45 تا 3 بامداد ادامه دارد، همراه با قرائت دعای کمیل و فرازی از مناجات شعبانیه با مدیحه‌سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت نظیر محمد طاهری و علی مهدوی بر پا می‌شود.

 

بنا بر این گزارش, شب «نیمه شعبان» شب بسیار مبارکى است، پیامبر اسلام(ص) در حدیثی فرمود: در نیمه شعبان اجل‌ها نوشته و ارزاق قسمت می‌شود و خدای عزوجل در این شب بیش از موهای بزهای قبیله بنی‌کلب، بندگانش را می‌آمرزد و فرشتگان را به  آسمان دنیا و از آنجا به زمین نازل می‌کند و در این نزول ابتدا در مکه فرود می‌آیند.

از امام جعفر صادق(ع) روایت است که از امام محمدباقر(ع) در مورد فضیلت شب نیمه شعبان سؤال شد، امام فرمود آن شب بعد از لیلة‌القدر افضل شب‌ها است، در آن شب خداوند به بندگان، فضل خود را عطا مى‌فرماید و  ایشان را به من و کرم خویش مى‌آمرزد، پس سعى و کوشش کنید در تقرب جستن به سوى خداى تعالى در آن شب که آن شبى است که خدا قسم یاد فرموده به ذات مقدس خود که سائلى را از درگاه خود تا زمانی که مطلب گناهی را درخواست نکند، دست خالى برنگرداند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین