عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۱۳۶
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
جشن میلاد سرداران کربلا در بیت حاج احمد نیکبختیان
حضرت امام(ره) در درس اخلاق مثالی می زدند و می فرمودند : خیلی از ابراز ارادت های ما به اهل بیت(ع) مانند کبوتران است. اینها هیچ کدام کفتر باز را دوست ندارند اینها عاشق غذا و آب خودشان هستند.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن میلاد سرداران کربلا ، ظهر جمعه با تلاوت قرآن مجید توسط استاد منصور قصری زاده، سخنرانی حجت الاسلام سعیدیان ، مداحی حاج سعید حدادیان ،حاج حسین سازور ،کربلایی حنیف طاهری و کربلایی مجتبی صمدی در بیت حاج احمد نیکبختیان برگزار شد .

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام سعیدیان را بخوانید:

بزرگترین سرمایه ای که حضرت رحمان به ما عنایت کرده است سرمایه ولایت علی ابن ابی طالب علیه السلام و فرزندانش است. سرمایه ای که قدردانش نیستیم. سرمایه ای که اهل بیت(ع) به ضرورتش بسیار اهمیت داده اند. امام صادق(ع) می فرمایند: کامل ترین نعمت ها ، نعمت ولایت امام علی(ع) است.

هر کس هم اگر بنا باشد به هرجا برسد با از مسیر ولایت امیرالمومنین(ع) بگذرد. خداوندی که ما را سرمایه دار آفریده است از ما می پرسد که به کجا رسیده ای و این سرمایه را کجا خرج کرده ای. نزدیک ترین افراد به پیامبر(ص) شیعیان امیرالمومنین(ع) هستند . از ما که می توانیم به واسطه این نعمت به مقامات بالا برسیم سوال می کنند که چه کرده ایم و به کجا رسیده ایم.

 امام صادق(ع) می فرمایند: بیچاره کسانی که حسرت بزرگ در قیامت دارند. می فرمایند: یک عده ای فریاد می زنند که ما کوتاهی کرده ایم نسبت به ولایت امیرالمومنین(ع) که ما علی(ع) داشتیم و به مقامات بالا نرسیده ایم.

پیامبر(ص) می فرماید: روزی دیدم درهای آسمان باز شد و فرشته ها دارند با ادب نزول پیدا می کنند، نگاه کردم تمام این ملائکه دارند در تشیع جنازه محب علی(ع) شرکت می کنند.

ما واقعا چه کنیم که قیامت شرمنده این امام بزرگوار نباشیم. به نظر من بهترین الگوی ولایت مداری وجود نازنین قمربنی هاشم حضرت عباس(ع) است. اولین گام برای حفظ ولایت محکم بودن است. آنقدر محکم باشیم که اگر قرار شد برای حفظ دینمان هزینه های زیادی خرج کنیم محکم بتوانیم. خیلی از کسانی که در روز قیامت شرمنده می شوند کسانی هستند که ثابت قدم نبودند و سست بودند و پشت ولایت را خالی کردند.  

امیرالمومنین(ع) فرمودند: زمانی می رساند که مردم صبح دین دار هستند و بعد از ظهر کافر می شوند.

روایت داریم آخرالزمان وضیعت طوری می شود که در جامعه اسلامی مومنین را با دست نشان می دهند و مسخره می کنند. بعد پیامبر(ص) می فرمایند: محب علی(ع) کسی است که اگر تمام دنیا با او مخالف باشد او دست از ولایت علی(ع) بر نمی دارد.

به ولایت پذیری حضرت عباس(ع) نگاه کنید ببینید که چگونه بوده است. ایشان در همه جا مطیع دستور امامش بود. حضرت حتی در مکه روی کعبه ایستادند و فرمودند: ای ظالمین شما کاری کرده اید حسین(ع) کنار خانه خدا هم امنیت نداشته باشد. بعد یک تعبیر بسیار زیبا دارد، می فرمایند: چه کسی نزدیک تر به کعبه است غیر از حسین ابن علی(ع). بعد می فرماید: اگر حکمت خدا نبود قبل از اینکه حسین(ع) حجر الاسود را لمس کند حجر الاسود باید دستان حسین (ع) را می بوسید. این بود ثابت قدمی و ولایت پذیری حضرت عباس(ع).

بعد فرمودند : اگر می خواهید حسین(ع) را بکشید من راهش را به شما نشان می دهم که اول گردن مرا بزنید. آرامش خیمه ها با رفتن عباس رفت. به قول آن شاعر که گفت: رکن امامت در روز عاشورا پناه آورد به عباس(ع).  کنار کعبه در کربلا هرجا که بود محکم پای ولایت ایستاده بود.

اما ما برعکس هستیم و حجت خدا را خرج خودمان می کنیم. حضرت امام(ره) در درس اخلاق مثالی می زدند و می فرمودند : خیلی از ابراز ارادت های ما به اهل بیت(ع) مانند کبوتران است. دیدید که این کبوتران جلد چگونه در پشت بام ها هستند اینها هیچ کدام کفتر باز را دوست ندارند اینها عاشق غذا و آب خودشان هستند. می گفتند: ماها هم اینگونه هستیم خیلی هایمان. ما دوستشان داریم اما به خاطر آب و دانه شان.  خیلی ها الان در جامعه ما هستند که اهل بیت(ع) را برای خودشان هزینه می کنند.

شما باید خودتان را برای اسلام هزینه بکنید، داراییتان را هزینه بکنید. نه اینکه از دین و اسلام برای خودتان هزینه درست کنید.

این را هم بدانید و بسیار مهم است که ما بفهمیم حضرت عباس(ع) هم ثابت قدم بود هم فقیه بود. یکی از راه های حفظ شیعه بودن همین شیعه شناسی و فقاهت است. عباس(ع) هم علی(ع) شناس بود هم ثابت قدم بود.

امام جواد(ع) فرمود: آخرالزمان مردم از امام بالاسرشان منقطع می شوند. دشمنان ما اهل بیت(ع) هم تا می توانند نسبت به ما بدبینی ایجاد می کنند. بعد امام جواد(ع) فرمودند: اگر آخرالزمان را درک کردید بدانید فضیلت عالم دین و اهل بیت(ع) که بتواند دفاع کند از شیعه و اهل بیت(ع) که آن هم کاملا علمی باشد نه با توهین و درگیری ، اگر اینگونه باشد فضیلت این عالم نسبت به عابد بسیار بالاتر است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین