عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۰۶۲
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
جدیدترین اثر حجت‌الاسلام علوی به نمایشگاه کتاب رسید
«توضیح‌الرسائل کربلا» جدیدترین اثر حجت الاسلامسیدعلی‌اصغر علوی منتشر شد. اثر حاضر با عنوان فرعی «چطور از دل 18 هزار نامه عاشق، 30 هزار قاتل ایجاد شد؟!»، امروز به بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رسید.
عقیق:کتاب «توضیح‌الرسائل کربلا» اثر سیدعلی‌اصغر علوی با همکاری محمد غلام توسط نشر سدید(انتشارات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام) منتشر شد.

در توضیح این اثر آمده است؛

پاسخ‌های زیادی به معمای تاریخی «قلوبهم معک و سیوفهم علیک» داده شده است: دل‌هایی با او و شمشیرهایی بر او؟!

این سطور تلاشی است برای حل این معادله عجیب تاریخ که در مورد کوفیان گفته‌اند؛ «دل‌هایی با حسین، شمشیرهایی بر حسین!» و بررسی فرضیه نداشتن «عزم» و نیز کاوشی در اطراف این مفهوم، نقشی که عزم در حرکت‌آفرینی به سمت نقطه مطلوب ایفا می‌کند و جایگاه آن برای تحقق اهداف؛ بحثی که نسبت به آن جهالت و یا غفلت اساسی می‌شود و حجابی برای رسیدن از دانایی به توانایی انسان‌ها است.

این رساله به دنبال پاسخی برای یک درد تاریخی شیعه خواهد بود: چرا سرنوشت، قاتلان امام حسین را از مردمان «کوفه» انتخاب کرد؟ چرا قلم تقدیر حتی یک نفر را از «شام» به کربلا نیاورد و تماماً کوفیانی را در مقابل امام‌شان قرار داد که ادعای محبت او و انتظار آمدنش را داشتند؟

لازم به ذکر است چاپ اول این کتاب در 184 صفحه و به قیمت 9,000 تومان در بهار 95 منتشر شده است.

برای تهیۀ این کتاب می‌توانید به غرفۀ نشر سدید در 29امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران واقع در سالن 1C، راهرو 2، غرفه 63 مراجعه یا با شماره‌های 02166485850، 02166486120 و 09109805055 تماس حاصل فرمائید.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین