عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۰۴۳
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳
پزشکان اعلام کردند:
در پی بروز حادثه سکته مغزی، پزشکان بیمارستان نیکان تهران وضعیت جسمی آیت‌الله طاهری شیرازی را بحرانی اعلام کردند.

عقیق:آیت‌الله سیدنورالدین طاهری‌ شیرازی، تولیت حوزه علمیه حجت بن الحسن(عج) تهران و از شاگردان برجسته آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) ظهر روز دوشنبه 20 اردیبهشت‌ماه جاری، هنگامی که داشت برای اقامه نماز ظهر و عصر مهیا می‌شد سکته مغزی کرد.

 

وی که امام جماعت مسجد حضرت حجت بن الحسن(عج) است،‌ صبح روز دوشنبه، وضعیت جسمی مناسبی داشت و به امور صندوق قرض‌الحسنه و سایر مراجعات مردمی پاسخ داد اما به یکباره دچار خونریزی مغزی شد و نتوانست نماز ظهر و عصر را در مسجد بخواند.

آیت‌الله سیدنورالدین طاهری شیرازی که متولد 1302 هجری است اکنون نود و سومین بهار زندگی خود را پشت می‌گذارد از اقوام نَسَبی آیت‌الله مکارم شیرازی است و کلاس‌های اخلاقی وی، روزهای چهارشنبه در حوزه علمیه حجت‌بن الحسن(ع) برپا بود. همچنین این استاد اخلاق هر روز پس از نماز ظهر و عصر برای مردم سخنرانی و راهنمایی برای عاشقان طریق الهی بود.

در حال حاضر آیت‌الله طاهری شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان نیکان تهران بستری است و وضعیت جسمی مناسبی ندارد.

آیت‌الله طاهری شیرازی فرزند مرحوم آیت‌الله سید محمد جعفر و نوه مرحوم آیت‌الله سید محمد طاهر مجاهد از بزرگان و علمای شیراز است. وی از شاگردان و معتمدان آیت‌الله العظمی بروجردی است و 16 سال در محضر این استاد و عالم وارسته به تحصیل پرداخت.

آیت‌الله طاهری شیرازی در سال 1340 به درخواست آیت‌الله بروجردی برای مبارزه با بهائیت شمال تهران در شمیران و چیذر مستقر شد.

از خداوند متعال برای این عالم فرزانه شِفای عاجل را خواستاریم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین