عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۳۹۹۳
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
حاج اکبر بازوبند: مداحانی که در حال پیشرفت و معروف شدن هستند، باید به طور تدریجی از کارهایی که در شأن و جایگاه مداحان اهل بیت (ع) نیست فاصله بگیرند و آن‌ها را ترک کنند.
عقیق:حاج اکبر بازوبند، از ستایشگران و پیرغلامان اهل بیت (ع) اظهار داشت: جوانانی که در جلسات مذهبی شرکت می‌کنند در واقع عاشق امام حسین (ع) هستند. جوانی که صدا و وضعیت خوبی دارد را همه جا تحویل می‌گیرند چرا که آن فرد، خودش را به حضرت سیدالشهدا (س) فروخته است.

این پیرغلام ۷۳ ساله سیدالشهدا (ع) ضمن تأکید بر لزوم ترک اموری که در شأن مداحان نیست عنوان کرد: مداحانی که در حال پیشرفت و معروف شدن هستند، باید به طور تدریجی از کارهایی که در شأن و جایگاه مداحان اهل بیت (ع) نیست فاصله بگیرند و آن‌ها را ترک کنند.

وی در ارتباط با وظایف پیشکسوتان در راستای هدایت مداحان جوان و جلوگیری از به تباهی کشیده شدن آن‌ها یادآور شد: پیشکسوتان نیز موظف هستند که بایدها و نبایدهای مداحی را برای آن‌ها تبیین کنند و نگذارند که جوانترها از مسیر خارج شوند.

بازوبند افزود: پیشکسوتان باید در نظر داشته باشند که رهنمودهای خود را طوری بیان کنند تا باعث دل زدگی جوانان نشود. خداوند را شاکرم که بیشتر مجالس به خوبی مدیریت و برگزار می‌شوند، ما نمی‌گوییم هیچ عیب و ایرادی در مجالس وجود ندارد، اما باید این ایرادها را با زبانی خوش برای جوانان مطرح کرد.

این پیشکسوت ستایشگری خاندان عصمت و طهارت (ع) نقش ارتباط با استاد اخلاق و عالم دینی در پیشرفت و موفقیت مداح را چشمگیر دانست و بیان داشت: اساتیدی وجود دارند که ما باید در برابر آن‌ها حتی در دوران پیری هم زانو بزنیم و نکته یاد بگیریم. پیامبر اسلام (ص) هم در سخنان خود بر آموزش علم از گهواره تا گور تأکید کرده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زمانی به منبر می‌رفتم و سواد مخاطبانم روی هم رفته به چند کلاس نمی‌رسید اما امروزه واقعا شرایط فرق کرده است و همه مخاطبان سطح درک و فهم بالایی دارند.

منبع:بسیج مداحان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین