عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۳۹۹
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۶
تجمع اعتراض آمیز طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در اعتراض به تخریب آرامگاه حجر بن عدی، امروز در مدرسه فیضیه برگزار شد.

عقیق: تجمع اعتراض آمیز طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ظهر امروز با حضور گسترده روحانیون و اساتید حوزه در صحن مدرسه فیضیه قم برگزار شد و طلاب با سر دادن شعارها و صدور بیانیه‌ای جنایت گروه‌های تکفیری در تخریب آرامگاه حجر بن عدی، صحابی بزرگ رسول خدا(ص) و حضرت امیر(ع) را محکوم کردند.

در این تجمع آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و امام جمعه قم، جمعی از نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید و اساتید سطوح مختلف حوزه حضور داشتند.

در ابتدا نیز بیانیه‌های آیات عظام صافی گلپایگانی و مکارم شیرازی در محکومیت هتک حرمت صحابی بزرگ پیامبر(ص) قرائت شد و پس از آن طلاب با سر دادن شعارهایی همچون «هیهات من الذله» نفرت خود را از اینگونه اقدامات ابراز کردند.

آیت‌الله رضا استادی، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه و امام جمعه قم سخنران این مراسم بود که با اشاره به سوابق حجر بن عدی در دفاع از نبی مکرم اسلام(ص) و اهل بیت(ع) اظهار کرد: بیش از هزار سال است که این آرامگاه وجود داشته و شیعیان به زیارتش می‌رفته‌اند و علمای اهل تسنن به آن ایرادی نگرفته بودند اما فرقه‌ای محدود با فتوایی از روی نادانی زیارت را کفر می‌دانند و گروهی فریب خورده و مزدور را برای تخریب این نوع اماکن به استخدام در می‌آورند.

وی خطاب به سردمداران کشورهای اسلامی گفت: به خود بیایید و دست از حمایت گروه‌های تکفیری بردارید؛ کشورهای غربی هم معلوم نیست تا کی می‌خواهند در مقابل این جنایات و سر بریدن جوانان شیعه ساکت بمانند؟

استادی خاطرنشان کرد: رسانه‌های غربی هم با بی‌اعتنایی نسبت به اینگونه جنایات اعتماد عمومی نسبت به خود را سلب کرده‌اند و کسی حرف آنها را باور ندارد.

در پایان نیز بیانیه طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه در اعتراض به این هتک حرمت قرائت شد.


منبع:فارس

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین