عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۳۹۳
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵
این جنایات بدلیل مانع شدن از حکومت غدیر است و سبب اصلی این جنایات کسانی هستند که نگذاشتند فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی بر پا باشد.
عقیق: در پي هتک حرمت و نبش قبر صحابي جليل القدر "حجر بن عدي" توسط تروريست هاي جنايتکار و وهابي در سوريه،‌ برخي مراجع عظام تقليد با صدور بيانيه هاي جداگانه اي،‌ نسبت به اين اقدام وحشيانه و ضد بشري موضع گيري کرده اند.

متن کامل بيانيه مراجع تقليد شيعيان به شرح ذيل است:

پيام حضرت آيت الله العظمی شيخ لطف الله صافي گلپايگاني:

بسم الله الرحمن الرحيم
وَلاَ تَحْسَبَنَّ اللّهَ غَافِلًا عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ

هتک حرمت مرقد مطهر صحابي جليل القدر حضرت رسول اکرم صلي الله عليه و آله و ياور با وفاي حضرت امير المؤمنين علي بن ابي طالب عليه السلام جناب حجر بن عدي سلام الله عليه و ياران عظيم القدر ايشان در سوريه توسط جنايتکاران و دژخيمان موجب تأثر و تأسف شديد مسلمانان جهان و دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام گرديد.

انا لله و انا اليه راجعون

تعرّض به مقدسات مسلمانان و قبور مطهر بزرگان اسلام و بدن‌هاي پاکي که نشانه‌ي بزرگي از حقانيت اسلام و مکتب اهل البيت عليهم السلام است،‌ با هيچ دليلي قابل توجيه نيست و در نزد همه‌ي مسلمانان محکوم و مطرود است. چطور مي‌توان باور کرد که عده‌اي که چهره‌ي اسلام عزيز را در جهان با خشونت معرفي نموده و بوئي از اسلام و انسانيت نبرده‌اند، و خود را موحّد و متعبّد معرفي نموده، خون صدها نفر از انسان‌هاي بي‌گناه، کودک و بزرگ و مرد و زن را با وحشيانه ‌ترين وسايل وحشي‌گري به زمين بريزند و گردن حتّي نوجوانان را با شمشير قطع نموده و آنها را در شبکه‌هاي ماهواره‌اي نشان دهند.

براي جهانيان روشن است که اين افراد با کمک مستقيم بعضي از کشورهاي مزدور منطقه و صهيونيزم و چراغ سبز سازمان‌هاي به اصطلاح حقوق بشر، اين جنايات را انجام مي‌دهند و به جاي آن که امروز به داد مسلمانان مظلوم ميانمار برسند، اين چنين جناياتي را مرتکب مي‌شوند.

اينجانب از تمام علماي جهان اسلام و دانشگاهيان و حوزه‌هاي علميه اهل سنت و تشيع مي‌خواهم که براي جلوگيري از اين جنايات و آدم‌کشي‌ها که اعتبار مسلمانان را در جهان مخدوش کرده است چاره‌اي فوري بيانديشند و اختلافات جزئي و سياسي را کنار گذاشته و فقط به فکر اسلام و قرآن و آبروي اين دين حنيف و آسماني باشند که اگر فردا اين کار انجام شود دير است و موجب پشيماني مي‌باشد. به داد اسلام برسيد و مسلمانان را بار ديگر در جهان عزّت و آبرو دهيد که آورنده‌ي قرآن کريم پيامبر رحمة للعالمين از شما انتظاري جز اين ندارد که ان تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْکُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ
لطف الله صافي
22 جمادي الثانيه 

پيام حضرت آيت الله العظمی شيخ جعفر سبحاني:

 
بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تبارک وتعالی: قُلْ هَلْ نُنَبِّئُکُمْ بِالْأَخْسَرِينَ أَعْمَالًا الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا.


اما بعد؛ باخبر شدیم که اعضای یک گروهک وهابی و تکفیری و کسانی که حرمتی برای خداوند، پیامبر اکرم(ص) و اصحاب آن حضرت قائل نیستند، به مرقد صحابی جلیل حجربن عدی تعدی کرده و با بازیچه قراردادن قبر شریف وی، این مکان را نبش کردند. این کار تجاوزی آشکار به مقدسات اسلامی محسوب می‏شود.


ما از علمای اسلام در تمامی جهان اسلام می‏خواهیم که بشدت در مقابل این جنایتکاران بایستند؛ جنایتکارانی که در مقام حرف، مدعی تلاش برای اعتلای کلمه توحید، مبارزه با شرک و دفاع از صحابه هستند؛ اما در مقام عمل، به خود جرأت می دهند که به هتک حرمت و کرامت پیامبر اکرم(ص) و صحابه کرام آن حضرت ـ که خون خود را در راه نشر توحید و ریشه کن کردن شرک تقدیم کردند ـ بپردازند.


این جنایت و جنایاتی از این دست که پیش از این رخ داده است اقدامی خطرناک است که خدای ناکرده با اقداماتی خطرناک‏تر ادامه خواهد یافت؛ پس بر حکومت‏های اسلامی، علماء بزرگ مسلمان و امامان جمعه و جماعات واجب است که با بسیج توده های مسلمان، در مقابل این موج کینه توز و خطرناک بایستند.

 
انالله و انالیه راجعون
و الی الله المشتکی
حوزه علمیه قم
جعفر سبحانی
22 جمادی الاخره 1434
(13 اردیبهشت 1392)

پيام آيت الله العظمی علوی گرگانی:

                                          
بسم الله الرحمن الرحیم

خبر جسارت گروه تکفیری و از خدا بی خبر حاضر در سوریه که به نام آزادی ملت سوریه اما در حقیقت برای تامین منافع غرب و در راس آنها آمریکا و صهیونیزم به جنگ با ملت سوریه آمده اند موجب تاسف و تاثر شدید اینجانب گردید.

نبش قبر صحابی بزرگوار و پاک رسول الله(ص) و امام علی(ع) «حجر بن عدی» که ناشی از بغض و کینه آنها نسبت به تشیع و ناکامی های خود در سوریه و در مقابله با اراده مردم سوریه است عملی بسیار قبیح می باشد و امید است علمای جهان اسلام که داعیه هدایت مردم مسلمان جهان را دارند ساکت ننشینند و  نسبت به آن موضع خوبی داشته باشند.

امید است که خداوند جامعه اسلامی را از هرگونه فتنه ای که موجب تسلط غرب بر امورات مسلمین شود مصون نگه می دارد.



 پيام آيت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی:    
                       
بسم الله الرحمن الرحیم

بار ديگر فاجعه‌اى در جهان اسلام رخ داد و تروريست‌هاى تكفيرى به قبه و بارگاه صحابى بزرگ پيغمبر اكرم(صلی الله علیه و آله) و يار وفادار اميرمؤمنان على(علیه السلام)، حُجر بن عَدى آن مرد زاهد و عابد و شجاع كه در برابر طغيان‌گران زمان خود از بنى‌اميه قيام كرد و در نقطه‌اى نزديك دمشق به نام «مَرجِ العَذراء» به دست حاكمان بنى اميه شهيد و در همانجا به خاك سپرده شد، حمله كرده و بارگاه او را ويران كردند و حتى قبر او را نيز نبش نمودند.

اين وحشيان آدم‌نما كه در تاريخ نمونه‌اى ندارند نه بر زندگان رحم مى‌كنند نه بر شهيدان به خاك خفته. و به يقين اگر قدرت پيدا كنند گنبد و بارگاه ملكوتى پيغمبر خدا(صلی الله علیه و آله) را نيز ويران خواهند كرد، همان‌گونه كه بارها تلويحاً يا تصريحاً گفته‌اند ولى از هجوم افكار عمومى مسلمانان وحشت دارند.

ما اين جنايت بزرگ را شديدآ محكوم مى‌كنيم و هرگز جامعه اسلامى مخصوصآ شيعيان جهان آن را فراموش نخواهند كرد و قطعآ اين جنايتكاران كوردل به سزاى اعمالشان به زودى خواهند رسيد.

و به حاميان آنها از دولتمردان تركيه و عربستان سعودى و قطر گرفته تا آمريكا و اسرائيل مى‌گوييم : «شرمتان باد از اين جنايات زشت و ضد بشرىِ كسانى كه شما از آنها حمايت مى‌كنيد كه با هيچ يك از معيارهاى انسانيت سازگار نيست.»

مى‌دانيم دشمنان اسلام و در رأس آنها آمريكا و اسرائيل مى‌خواهند با تشويق كردن اين جنايات، جنگ مذهبى و فرقه‌اى در ميان مسلمين ايجاد كنند ولى به يقين با بيدارى اسلامى هرگز موفق نخواهند شد. إن‌شاءالله


ناصر مکارم شیرازی

1392/2/14

                                                                                                 
                                                                                                   

پیام حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی:  

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز روزی است که دشمنان کینه توز اسلام نقاب از چهره نحس خود برداشته و برای کشتن و تخریب مناطق مسکونی و قتل کودکان و زنان و ایجاد بلوا و آشوب و بهم زدن امنیت و آسایش مسلمانان به میدان آمده اند.

این دشمنان غدار مضاجع صحابه پیغمبر اسلام صلی الله علیه و آله و امیرمؤمنان علیه السلام را نیز مورد حمله خود قرار داده اند.

به همه مسلمانان دنیا اعلام می کنیم که وهابیون فتنه گر را در هر نقطه ای که باشند بشناسند و حکومت هایی را که با صرف دلارهای نفتی اینها را تجهیز می کنند بشناسند و در برابر آنها پس از محکوم نمودنشان مقاومت کنند و شر آنها را از بلاد اسلامی در هر کجا دفع کنند.

ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم

حسین نوری همدانی

14/2/1392


پيام آيت الله شيخ محمدمهدي آصفي:
 
بسم الله الرحمن الرحیم

اعضای گروهک القاعده بار دیگر و در ادامه جرائم و جنایات خود، گناه نابخشودنی دیگری مرتکب شدند و ـ  حسب آنچه منابع خبری اعلام کرده اند ـ اقدام به تخریب مقبره و نبش قبر صحابی جلیل القدر «حجر بن عدی» رضوان الله تعالی علیه کردند و پیکر مطهر ایشان به منطقه ای نامعلوم منتقل نمودند.


این جنایت بزرگ که در حق مسلمانان انجام شد، غمی سنگین بر دلمان نشاند.


ما این اقدام را محکوم می کنیم و از همه مسلمانان ـ بویژه عالمان، فرهیختگان و نهادها و رسانه های اسلامی دعوت می کنیم تا به محکوم کردن این جنایت بزرگ و اعلام عزای عمومی بپردازند.


همچنین از جوانان مسلمان می خواهم تا به حراست از مراقد شریف پیامبران و صحابی جلیل رسول الله و دیگر اولیاء الله مدفون در سوریه و نیز دفاع از حرم مطهر قهرمان کربلا حضرت زینب سلام الله علیها در برابر جنایات و خباثت‏ های القاعده و همدستان جانی و گناهکار آنها بپردازند.


در پایان از مؤمنان عراقی، سوری و لبنانی که شجاعانه از مضاجع شریف سوریه در برابر جنایات القاعده دفاع می کنند تشکر می کنم و این اقدام آنها را ارج می نهم.
محمدمهدی آصفی
21 جمادی الثانی 1432 ه.ق.


    

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین