عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۳۵۲
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۰
مجموعه ۱۰۰ جلدی «رهنما» پاسخی به پرسش‌های زائران امام رضا (ع)، «کتاب‌نامه»، «کتاب شناخت امام رضا (ع)» و «امام‌رضا به روایت اهل سنت» در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد.

عقیق: مراسم رونمایی از مجموعه آثار آستان قدس رضوی امروز با حضور سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی و دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی با حضور جمعی از اهالی رسانه در غرفه این انتشارات برپا شد.

در این مراسم مجموعه 100 جلدی «رهنما» در راستای پاسخی به پرسش‌های زائران امام رضا (ع) رونمایی شد که این مجموعه عنوان کتابچه‌هایی است که براساس فراوانی پرسش‌های مراجعه‌کنندگان به دفاتر مشاوره دینی و پاسخگویی به سؤالات شرعی یا شرکت‌کنندگان در حلقه‌های معرفت در چهار مجموعه احکام، باورها، حرم‌شناسی و آیین زندگی تنظیم شده است.

در این مراسم نیز کتاب «کتاب‌نامه امام رضا (ع)» نیز رونمایی شد که این اثر نیز به منظور آشنایی بیشتر پژوهشگران و فرهیختگان کشور با فعالیت‌های آستان قدس رضوی و آگاهی عمیق‌تر با سیر انتشارات آستان قدس رضوی در سه دهه از انقلاب منتشر شده است. در این کتاب‌نامه آثار منتشره آستان قدس رضوی از ابتدای فعالیت‌ در حوزه نشر یعنی از سال 1305 تا پایان سال 91 در اختیار علاقه‌مندان و محققان قرار گرفته است.

این اثر مشتمل بر همه کتب منتشره به علاوه مشخصات تفسیر، مؤلف و مترجم، نوبت چاپ، سال انتشار، قطع کتاب، تعداد صفحات، شمارگان و قیمت است.

جلد نخست این کتاب‌نامه که تلاش آستان قدس رضوی در هشت دهه فعالیت است، تاریخچه آستان قدس رضوی، معرفی مؤسسات و کتاب‌های منتشر شده از سال 1305 تا 1370 بوده و در بردارنده 235 صفحه است. جلد دوم این مجموعه کتاب سال 1371تا سال 1380 را در بر می‌گیرد و جلد سوم نیز به معرفی آثار از سال  1381 تا سال 1390 را در بر گرفته است.


منبع:ابنا

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین