عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۳۴۴۵
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۳
از سوی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری؛
مدير برنامه و محصولات فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به تولید نرم افزار تحت وب زیارت عتبات عالیات گفت: در اين نرم افزار اماكن عتبات عاليات در كربلا، نجف، سامرا، كاظمين و کوفه به صورت مجازی قابل زیارت می باشند.

عقیق:حجت الاسلام اميرمسعود حاجي ابراهيمي، مدير برنامه و محصولات فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در گفت‌و‌گویی با اشاره به تولید نرم افزار تحت وب زیارت عتبات عالیات گفت: در اين نرم افزار اماكن عتبات عاليات در شهرهاي كربلا، نجف اشرف، سامرا و كاظمين به صورت تصويري معرفي شده است.

وی با  اشاره به قابلیت های موجود در این نرم افزار خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت های امنیتی و نظامی در عراق ما دسترسی به عکس های جالب و واقعی اماکن عتبات با رویکرد فرهنگی نداشتیم اما در این نرم افزار 190 عکس دورانی از تمام ابعاد اماکن برای اولین بار در دسترس قرار گرفته است به طوریکه با چرخش موس روی صفحه تمام ابعاد اماکن به صورت گردشی مشاهده می شود.

حجت الاسلام حاجی ابراهیمی اظهار داشت: تمامی تصاویر در نرم افزار نقطه گذاری شده و نقاط نشان دهنده مقبره عالم یا امام زاده ای است که با کلیک کردن روی آن تمامی اطلاعات در رابطه با آن عالم یا مکان به مخاطب داده می شود.  

مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: این نرم افزار برای دو گروه قابل استفاده است، کسانی که به زیارت عتبات عالیات نرفتند که با این نرم افزار با فضای آنجا آشنا می شوند و کسانی که رفتند، با این نرم افزار علاوه بر زیارت تمام خاطراتشان زنده خواهد شد.

وی با بیان اینکه این نرم افزار باعث ارتقای سطح معرفتی و دانشی فردی می شود که از آن استفاده می کند، تاکید کرد: این نرم افزار تمام نقاط شهر کوفه از جمله مسجد کوفه، مسجد سهله، نقشه هوایی کل شهر و نماها و اطلاعات مساجد و مقام های آنها را معرفی می کند.

حجت الاسلام حاجی ابراهیمی با بیان اینکه افراد با تهیه این نرم افزار می توانند به صورت مجازی اماکن عتبات عالیات را زیارت کنند، گفت: اين نرم افزار در حال حاضر تحت وب است و به زودي در قالب هاي مختلف موبايلي تهيه و در اختيار زائران قرار خواهد گرفت.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین