عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۳۴۰۸
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۳
آیت الله محمدی ری شهری در جشنواره اعتکاف:
رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با تاکید بر ضرورت تعمیق فرهنگ اعتکاف در جامعه، گفت: ستاد اعتکاف باید برای معرفت افزایی معتکفین، برنامه ریزی جامع و جوان پسند انجام دهد.
عقیق: آیت الله محمدی ری شهری، در چهارمین جشنواره بین المللی علمی - فرهنگی اعتکاف که در تالار شیخ صدوق حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، با تبریک ولادت امام جواد(ع) گفت: سنت اعتکاف یکی از سنن مهم و سرنوشت ساز در اسلام، بلکه در ادیان گذشته بوده و نقش ویژه ای در شکوفایی معنوی انسان به خصوص نسل جوان دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی این سنت حسنه رشد کرده و به بالندگی رسیده و جوانان با اشتیاق معتکف می شوند حتی فضا برای بسیاری از مشتاقان وجود ندارد.

وی با بیان این که برای تقویت فرهنگ اعتکاف، گسترش کمی و کیفی این مراسم نورانی از ضرورت هاست، ابراز داشت: اعتکاف ماه رجب در حال تبدیل به فرهنگی رایج است و پیشنهاد می کنم ستاد اعتکاف این برنامه را به لحاظ زمانی گسترش دهد و در دهه پایانی ماه مبارک رمضان نیز آن را برگزار نماید.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با تاکید بر ضرورت تعمیق فرهنگ اعتکاف در جامعه، گفت: شاکله اعتکاف اکنون تحقق یافته و از این به بعد باید در جهت عمق بخشی بیشتر به آن تلاش کنیم، لذا ستاد اعتکاف باید برای معرفت افزایی معتکفین، برنامه ریزی جامعی انجام دهد، چراکه به فرمایش امیرالمومین(ع) انجام هر حرکتی نیازمند معرفت است.

وی با اشاره به این که امام سجاد(ع) در جمع بندی دعای مکارم الاخلاق، ذکر و یاد خداوند را مهترین عامل برای سعادت معرفی کرده اند، گفت: ذکر مقدمه اطاعت خدا بوده و نتیجه آن ایجاد محبت و رسیدن به کمال است، بنابراین ستاد اعتکاف در برنامه ریزی ها باید به این مسئله توجه کند و برنامه ها جوان پسند و به شکلی باشد که معتکفان حداکثر بهره وری از میهمانی خدا در این ایام را ببرند.

آیت الله محمدی ری شهری در پایان با اشاره به ضرورت آسیب زدایی از سنت حسنه اعتکاف، افزود: فلسفه اعتکاف، انس با خدا و رسیدن به کمال است و هر کاری که جوانان را از ذکر و انس با خدا غافل کند، از عوامل آسیب به شمار می رود.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین