عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۳۴۰۷
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۳
آیت الله صافی:
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی به جشنواره اعتکاف، تصریح کردند: اعتکاف از برنامه ای خوب اخلاقی است که برکات زیاد دارد و اجتماع را به سوی کمال سوق می دهد خوشبختانه امروز بیش از گذشته این سنت به برکت انقلاب اسلامی در جامعه گسترش یافته است.
عقیق: پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی که توسط حجت الاسلام والمسلمین مختاری، در چهارمین جشنواره اعتکاف، در تالار صدوق(ره) حرم حضرت عبدالعظیم(ع) قرائت شد.

در بخش هایی از این پیام آمده: یکی از امتیازات اسلام این است که برنامه های آن جامع بوده و با فطرت و احتیاجات بشری مطابق و همه برای تلطیف روح انسان تدوین شده اند؛ از جمله برنامه های مهم دین ما اعتکاف و دعا است که انسان خود را در زیارت و مهمانی خاص خدا می بیند.

اعتکاف فرهنگ مقدس است

اعتکاف از برنامه ای خوب اخلاقی است که برکات زیاد دارد و اجتماع را به سوی کمال سوق می دهد، با اعتکاف مردم به خدای مهربان شده، دل ها با نام او آرام می گیرد؛ خوشبختانه امروز بیش از گذشته این سنت به برکت انقلاب اسلامی در جامعه گسترش یافته است، اعتکاف خود یک فرهنگ مقدس است که باید آن را به مردم معرفی نمود. در این زمان پرآشوب که دشمنان درصدد گمراهی انسان ها از راه حق هستند یکی از راه های رسیدن به خدا اعتکاف است؛ انسان با اعتکاف رنگ و بوی خدایی به خود می دهد.

باید در این ایام برای عزت و سربلندی مسلمین دعا نموده و فرج حضرت بقیه الله (عج) از خداوند متعال مسألت نماییم.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین