عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۳۳۴
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۰
دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در استان مركزي ، نخستين گردهمايي روحانيون و مداحان عتبات عاليات استان مركزي در سالن اجتماعات اداره كل تبليغات اسلامي برگزار كرد .
عقیق: در ابتداي مراسم كه از ساعت 16 عصر با تلاوت آياتي چند از كلام ا... مجيد آغاز شد و پس از سرود پر افتخار جمهوري اسلامي ، حجت‌الاسلام و المسلمين آخوندي، مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در استان با اشاره به پيشينه فقه و فقاهت در استان و آمار حوزه هاي علميه فعال ؛ ابراز داشت: اميدواريم كه استان مركزي در آينده نزديك يكي از قطب هاي فقه و فقاهت غرب كشور شود .

آخوندي پس از ارائه آمار تعداد اعزام هاي حج و عمره و عتبات در سال هاي گذشته در ادامه تصريح كرد: مرحله اول اعزام عمره سال جاري از 29 دي‌‌ماه جاري آغاز شده و تا 12 ارديبهشت‌ماه سال 92 ادامه خواهد داشت كه در مجموع در مرحله اول از استان مركزي، تعداد 4 هزار 534 نفر در قالب 87 كاروان به سرزمين وحي اعزام خواهند شد.

وي در ادامه گزارش عملكرد سال 91 و برنامه هاي پيش بيني شده در سال 92 دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در استان را تشريح كرد .

در ادامه برنامه حجت‌الاسلام و المسلمين زماني، مدير جذب و گزينش بعثه مقام معظم رهبري به ايراد سخن پرداخت .

وي ضمن تشكر از فعاليت هاي دفتر بعثه مقام معظم رهبري در استان ، آمار اعزام هاي انجام شده در سه ساله اخير را بيان كرد . سپس با ارائه برخي نكات در خصوص عتبات عاليات به پاره اي از فضايل زيارت امام حسين (ع) پرداخت كه حاضران تحت تاثير قرار گرفتند و در ادامه به تشريح سياست هاي بعثه مقام معظم رهبري در حوزه عتبات عاليات پرداخت .

حجت‌الاسلام زماني با اشاره به ارزش و جايگاه اين سرزمين آسماني و حضور مسافرين ارزشمند در اين سفر ، انقلاب اسلامي عراق را نعمتي دانست كه ما بايد به نحو احسن از آن بهره برداري كنيم.

سپس حجت‌الاسلام و المسلمين احمدي ، مدير آموزش بعثه مقام معظم رهبري به ايراد سخن پرداخت و با اشاره به حضور علما و روحانيون در استان مركزي ، مستقل شدن دفتر بعثه مقام معظم رهبري در استان مركزي از منطقه قم را حركتي بسيار خوب ارزيابي كرد.

حجت‌الاسلام احمدي حضور روحانيون و مداحان را سرمايه هايي براي مجموعه دانست و گفت : هدف ما در آموزش حفظ اين سرمايه مي باشد و ما بايد دائما اطلاعات خود را به روز كنيم تا بتوانيم پاسخ گوي مطالبات زائران باشيم . چون مديريت فرهنگي كاروان ها برعهده روحانيون و مداحان است اين امر مستلزم فراگيري مهارت هاي ويژه اي است .

وي در خصوص سياست هاي كلان آموزشي بعثه و سيستم آموزش مجازي سخناني را بيان كرد كه از آن جمله مي توان به تهيه بسته هاي آموزش مجازي جهت روحانيون و زائران ، ايجاد رشته هاي دانشگاهي در مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد و دكترا با گرايش حج و زيارت اشاره كرد .

در پايان برنامه تريبون آزاد با حضور ميهمانان برنامه برگزار شد كه روحانيون پاسخ سوالات خود را در زمينه هاي اعزام روحانيون و تبديل وضعيت و ... دريافت كردند.







211001

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین