عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۳۳۲۱
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
حسینی مطرح کرد
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف از معرفی نمایندگان ۶۸ کشور برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تا امروز خبر داد.
عقیق:حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با حضور در برنامه رادیویی افق به ارائه توضیحاتی درباره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم پرداخت.

حسینی با اشاره به برگزاری مسابقات از تاریخ 22 لغایت 28 اردیبهشت‌ماه 1394 گفت: کمیته‌های مختلف مسابقات طی ماه های اخیر برای برگزاری مطلوب مسابقات همه تلاش خود را بکار گرفته و تاکنون 68 کشور نمایندگان خود را برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم معرفی کرده‌اند.

وی از بررسی تلاوت شرکت‌کنندگان مسابقات توسط کمیته فنی خبر داد و گفت: گاهی اوقات افرادی که تلاوت آنها در حد مطلوب نیست در ایران حضور پیدا می‌کنند از این رو برای گزینش شرکت‌کنندگان باید یک فایلی از اجرای خود برای ما ارسال و پس از تأیید کمیته فنی در مسابقات حاضر شوند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف از برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان در کنار مسابقات بین‌المللی خبر داد و گفت: اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشن‌دلان در رشته حفظ کل با حضور نمایندگان کشور‌های مختلف در کنار مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود.

وی درخصوص دلایل انتخاب مصلای امام خمینی(ره) برای برگزاری مسابقات گفت: با توصیه نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف مبنی بر مردمی کردن مسابقات و از آنجایی که در روایات مختلف به عبادت و تلاوت قرآن در مساجد توصیه شده است، تلاش ما بر این بود مسابقات در مکانی برگزار شود که در دسترس مردم باشد، از این رو مصلای امام خمینی(ره) برای برگزاری مسابقات انتخاب شد.

حسینی افزود: مصلای تهران قبلاً میزبان همایش‌ها و نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه قرآن بوده، از این رو برخی از زیر‌ساخت‌ها برای برگزاری مسابقات در آن فراهم بود و ما هم در تلاشیم تا کمبود‌های دیگر مانند نور و صوت را در آن رفع و برای برگزاری هر‌چه بهتر مسابقات آماده کنیم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف درخصوص برنامه‌های جانبی مسابقات امسال گفت: برگزاری همایش بانوان، برگزاری نمایشگاه جانبی، فراخوان همایش پژوهش‌ها و جشنواره قصه‌های قرآنی، رونمایی از جدید‌ترین کار‌های هم‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم، شبی با قاریان مهاجر الی‌الله، شبی با اساتید درگذشته مصری و شبی با قهرمانان قرآنی از جمله برنامه‌های جانبی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین