عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۳۳۱۶
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶
آیت الله نوری همدانی:
حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: بانو امین اهل تفسیر قرآن و سیر و سلوک و عرفان و اهل تهذیب و نفس و شخصیت اخلاقی و علمی در اصفهان بود و لازم است از زحمات و ابتکارات این بانو تقدیر شود.
عقیق:حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار ستاد اجرایی جشنواره بانو امین، با بیان این که یکی از دست آوردهای انقلاب اسلامی، معرفی بانوان است، به جایگاه زنان در اسلام و غرب اشاره کردند و گفتند: اسلام جایگاه با  ارزشی برای زنان قائل است.

این مرجع تقلید افزودند: غرب بر عکس اسلام، ارزشی برای زنان قائل نیست و تنها به زن به عنوان کالا و متاع گران بها نگاه می کند و در حقیقت این غرب و عوامل آنها بودند که اجازه ندادند زن به جایگاه حقیقی برسد.

معظم له در ادامه  به شخصیت  بانوا امین اشاره کرده و بیان داشتند: این بانوا اجازه اجتهاد از مراجع و علمای آن زمان داشتند.

 ایشان افزودند: ما به دیدار این بانوا می رفتیم و در آن دیدار می گفت من با زحمت خودم  و بدون هیچ درس و کلاسی به این مرحله رسیدم.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: این بانو اهل تفسیر قرآن و سیر و سلوک و عرفان و اهل تهذیب و نفس و شخصیت اخلاقی و علمی در اصفهان بود، لذا باید از زحمات و ابتکارات این  ایشان تقدیر شود.

 معظم له بیان داشتند: او بانوی با کرامت و دارای آثار خوب، مفید و سازنده بود و توانست خدمات شایسته ای به جامعه و اسلام کند.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین