عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۳۲۴۲
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۴
تمام ابعاد زندگی در عصر ظهور دستخوش تحولی شگرف می شوند که از جمله این تحولات در حوزه مسائل اقتصادی رخ می دهد.
عقیق: به تصریح روایات در عصر ظهور مردم شرایطی را تجربه می کنند که پیش از آن برایشان حکم رویا را داشته است از این رو است که از عصر ظهور به آرمان شهر بشر تعبیر می شود
 
پيامبر خدا (ص) می فرمایند: «در ميان امت من، مهدى قيام مى كند و پنج، يا هفت، يا نُه [سال] زندگى مى كند. مرد است كه نزدش مى آيد و مى گويد: اى مهدى! به من عطا كن، به من عطا كن، و آن حضرت لباس او را تا جايى كه بتواند بِبَرد [از مال] پُر مى كند.»
 
و نیز فرموده اند: «در آخرالزمان خليفه اى خواهد آمد كه مال را، بى شماره، تقسيم مى كند.»
 
همچنین، از پیامبر اکرم (ص) است که فرمودند: «او زمين را، همچنان كه آكنده از ستم و بيداد شده، از عدل و داد مى آكند. نه آسمان از فرو ريختن بركاتش دريغ مى ورزد و نه زمين از روياندن گياهانش.»
 
امیرمومنان علی (ع) درباره ویژگی های عصر ظهور می فرمایند: «اگر قائم ما قيام كند، آسمان بركت هاى خود را فرو مى ريزد و زمين گياهانش را مى روياند و كينه و دشمنى از دل هاى بندگان رخت برمى بندد و درندگان و چرندگان با هم مى سازند، تا آنجا كه زنِ زيور (/زنبيل) به سر، عراق را تا شام مى پيمايد و جز بر سبزه ها گام نمى نهد و هيچ درنده اى آشفته و هراسانش نمى كند.»
 
علاوه بر این، امام علی (ع) فرموده اند: «خواسته ها را پيرو هدايت مى نمايد پس از آن كه هدايت را پيرو خواسته ها كردند و رأى را تابع قرآن مى كند پس از آن كه قرآن را تابع رأى خود كردند ... زمين ، پاره هاى جگر خود (گنجينه هايش) را براى او برون مى اندازد و كليدهاى خويش را تسليم او مى كند. پس، او روش عادلانه را به شما نشان مى دهد و كالبد بى جان كتاب و سنّت را جان [دوباره] مى بخشد.»
 
همچنین، امام سجاد (ع) می فرمایند: «زمانى كه قائم ما قيام كند، خداوند آفت را از شيعيان ما مى زدايد و دل هاى آنان را چون پاره هاى آهن [سخت و تزلزل ناپذير] مى كند و هر مرد آنان را قدرت چهل مرد مى دهد. آنان فرمانروا و سالار جهان خواهند بود.»
 
پی نوشت:
کنزالعمال
نهج البلاغه
بحارالانوار
منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین