عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۳۱۵۹
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
نماينده ولي فقيه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: در گذشته سالي يكبار سوگواري عاشورا و تاسوعا و شب 21 رمضان با شور و محتوايي برگزار مي شد و اصل روضه ها در آنجا بود اما امروز با تعميم آن به ساير روزها فضايي ايجاد شده كه خيلي از روضه ها به اصطلاح كوچه بازاري شده است.
عقیق:آيت الله سيدكاظم نورمفيدي در ديدار با جمعي از اعضاي هيات مهدويون شهرستان گرگان با تاكيد بر اطلاع رساني و عمومي كردن برنامه هاي اعياد و سوگواري ها اضافه كرد كه ذكر مصيبت خوب است اما وقتي زياد شود مردم ديگر گريه و شيون نمي كنند و نبايد اينگونه باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: متاسفانه بعضا شاهديم كه در مجالس ترحيم، زماني كه مداحان روضه خواني مي كنند نه تنها مردم گريه نمي كنند بلكه با يكديگر مشغول صحبت مي شوند.
آيت الله نورمفيدي توصيه كرد كه برگزاري جشن ها و مناسبت هاي مختلف در سطح شهرها و روستاها بصورت هدفمند و همراه با شيوه هاي نو و جذاب بويژه براي جوانان برگزار شود.

امام جمعه گرگان با تصريح بر اينكه بايد كاري كرد كه روند امروز محيط و جامعه تغيير و براي جوانان جاذبه و انگيزه بيشتري ايجاد شود، اظهار داشت: كارهاي نو و شيوه هاي جديد و جذاب تاثيرگذاري بيشتر و استقبال گسترده تري را در پي دارد.

آيت الله نورمفيدي بر انجام فعاليت هاي فرهنگي تاكيد كرد و افزود: امروز جامعه ما بداخلاق شده است و مردم بر سر مسائل كوچك با هم درگير مي شوند و اين مساله آسيب ها و تبعات سنگيني به همراه دارد.

امام جمعه گرگان همچنين گفت كه در روايات اسلامي و اخلاقي تاكيد بر پخش اذان با صداي گيرا و صوت خوش شده تا تاثيرگذاري بيشتري داشته باشد نه اينكه باعث آزار و اذيت مردم شود.
آيت الله نورمفيدي با بيان اينكه پخش قرآن و اذان از بلندگوهاي مساجد نبايد باعث آزار و اذيت همسايگان شود، ابراز داشت: شخصا با اين مساله مخالفم چراكه اذيت ديگران گناه است.
عضو مجلس خبرگان رهبري همچنين بر اقدامات فرهنگي و آگاه سازي جامعه با شيوه هاي نو و مدرن تاكيد كرد.

همچنين در اين ديدار ابوالفضل بخشياني مدير هيات مهدويون شهرستان گرگان ضمن ارائه گزارشي از فعاليت هاي اين هيات در سطح استانهاي گلستان، خراسان رضوي و قم گفت: اين هيات پس از برگزاري مراسم جشن ها و عزاداري ها در سطح شهر گرگان، فعاليت هاي خود را در قالب سقاخانه حضرت ابوالفضل العباس (ع) گسترده كرده و سال گذشته در ۲۸ صفر به مدت چهار روز اقدام به اطعام و پذيرايي زائرين و مجاورين بارگاه ملكوتي امام رضا (ع) كرد.

وي يادآور شد: هزينه هاي اين هيات با مشاركت مردمي نيكوكاران است و بيشتر اعضا جوانان دانش آموخته با مدارج علمي بالا هستند كه افتخاري خدمت مي كنند.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین