عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۳۰۲۵
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
مراسم جمعه آخر ماه جمادی الثانی در دارالولایه امیر المومنین(ع)
امروز این دارد در جامعه ما متداول می شود، که تفریح و معصیت به جای خودش و زیارت هم جای خودش، نخیر اینها با هم تنافی دارند، گاهی موجب هبط می شود، یعنی شخص کلی طاعت داشته به یک معصیت از بین می رود.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جمعه آخر ماه جمادی الثانی با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله ضیا آبادی و با سخنرانی حجت الاسلام معاونیان مداحی استاد سید حسین عرب و کربلایی محمد حسین پویانفر در دارالولایه امیر المومنین حضرت علی (ع) برگزار شد .

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام معاونیان را بخوانید:

- در چند روز از ماه رجب به زیارت امام رضا(ع) تاکید شده است. این ماه بسیار ماه پربرکتی است. مرحوم علامه امینی فرموده بود اهل بیت برای شیعیان خود سه مدرسه و سه مکتب گشوده اند. مدرسه دعا، مدرسه حدیث، و مدرسه زیارت.  ما نمی رویم این زیارت را بخوانیم تا امامان را به خودشان معرفی کنیم. بلکه همه تاکیدها برای این است که با خواندن این زیارت نامه ها معرفت خودمان را زیاد کنیم.

- شما کمتر زیارتی را می توانید بیاورید که برائت از دشمنان اهل بیت نباشد. اینها همه اش برای ما درس است. مرحوم آیت الله غروی می گفتند: یک قضیه علمی برای من پیش آمده بود که حل نمی شد. به زیارت حضرت رضا(ع) رفته بودم و نماز می خواندم و اصلا توجهی هم نداشتم به این مساله اما وقتی به رکوع رفتم انگار تمام مشکلات ذهنی من حل شد.

- بیایید همت کنید در این ماه عزیز که زیارت بسیار مهم است سعی کنید حتما به زیارت یکی از ائمه بروید. شما وقتی با اعتقاد در صحن امام رضا(ع) به ایشان سلام می کنید یک میلیون حج قبول شده برایتان می نویسند.

- در سفر حجی خدا عنایت کرد محضر عالمی بودیم . بنده برای اولین بار بود که ایشان را می دیدم و بعد متوجه شدم  واقعا چه انسان بزرگی است. یک روز می رفتیم برای رمی جمرات من شنیده بودم ایشان کثیرالحج هستند، از ایشان پرسیدم آقا شنیدم که شما کثیرالحجید و خیلی این سفر را آمده اید، ایشان گفتند اگر این راه را می گوید 50 باری آمده ام اما اگر حج را می گویید نمی دانم اصلا حج آمده ام یا سیر و سفری بوده است. بعد یک زیارت علی ابن موسی الرضا(ع) یک میلیون حج قبول شده است. واقعا ماه رجب عجیب است.

 - امام رضا(ع) می فرماید: عمل صالح را به اتکا محبت ما ترک نکن. و به اتکا عمل صالح محبت ما را فراموش نکن این هر دو واجب است. عده ای منحرف می گفتند که مهم اعتقاد است و عمل دیگر مهم نیست. اینها به امام صادق(ع) این حرف را نیز نسبت داده بودند. امام فرمودند: خدا بکشد کسانی را که این حرف را زده است. چه وقت من این حرف را زده ام. من گفته ام اگر معرفتت درست بود بعد هرچه می خواهی از اعمال نیک و صالح انجام بده. نه اینکه از گناه هرچه می خواهی انجام بده. ما را پرهیز دادند از ارجاع، ما را پرهیز دادند از خودشیفتگی. یک نگاه اینگونه متاسفانه در جامعه ما وجود دارد. من دیدم کسانی را که جدیدا می گویند ما کربلایمان را هم می رویم، تایلندمان را هم می رویم. معصیتمان به جای خودش، طاعتمان هم به جای خودش!

- خب جواب این اشخاص را حضرت رضا(ع) فرموده اند که: این شخص خودش را مسخره کرده است. امروز این دارد در جامعه ما متداول می شود، که تفریح و معصیت به جای خودش و زیارت هم جای خودش، نخیر اینها با هم تنافی دارند، گاهی موجب هبط می شود، یعنی شخص کلی طاعت داشته به یک معصیت از بین می رود. شخصی از کربلا آمد در 17 سال پیش گفت: مگر شما نگفتید دعا زیر قبه مستجاب می شود، پس چه شد؟ گفتم چرا، اینگونه است. گفت: پس چرا دعای ما مستجاب نشد. آن موقع از کربلا می رفتیم سوریه ، گفتم شما از کربلا که به سوریه برگشتی مراقب چشمت بودی، سرش را انداخت پایین و گفت نه، اعتراف می کنم که نه. گفتم در روایت است که گاهی خدا دعای مومنی را مستجاب می کند و قرار است حاجتش به او برسد در این میان معصیتی انجام می دهد، آن معصیت موجب فسخ و باطل شدن دعا می شود. لذا بسیار از زیاراتی که رفته ایم را ممکن است خدایی نکرده باطل کرده باشیم. لذا یکی از مباحث ماه رجب این است که ادب زیارت ماه رجب را تامل کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احسان از مشهدالرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
1
به به استاد سخن آقای معاونیان
از ایشان بیشتر در سایت مطلب بگذارید
در ضمن سایت شما مختص تهران شده و متاسافانه فقط شما تهران را پوشش می دهید و این خوب نیست .
موید باشید .
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین