عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۳۰۰۶
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
سرکنسول ایران در کربلا خبر داد
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی گفت: نوروز امسال ۱۶ هزار زائر رسمی در کربلای معلی حضور داشتند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۳ برابری مواجه بوده است.
عقیق:میر مسعود حسینیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی درباره آمار مسافران نوروزی عتبات عالیات گفت: طبق آماری که داریم، تعداد زائران سازمان حج و زیارت با سه برابر افزایش مواجه بود. طبق آخرین آماری که داریم 307 کاروان فقط در کربلا بودند و در کل عراق بیش از 900 کاروان حضور داشتند.؛ یعنی تقریباً ۱۶ هزار زائر سازمانی داشتیم و اگر نگوییم بیشتر، به همین میزان نیز زائر آزاد داشتیم.

وی درباره آخرین وضعیت زائران ایرانی زندانی شده در اربعین نیز گفت: تعداد انگشت‌شماری از زائران اربعین به دلیل اقامت غیرقانونی یا همراه داشتن مواد مخدر دستگیر و زندانی شده بودند. الحمدلله با تلاشی که صورت گرفت در سال جدید دیگر هیچ زندانی اربعین در کربلای معلی نداریم.

حسنییان درباره پیشنهاد رئیس شبکه کربلا در اختتاحیه جشنواره فیلم «نهج» مبنی بر اکران فیلم محمد رسول‌الله (ص) در کربلا اظهار داشت: حدود 800 خانواده ایرانی در کربلا داریم. از نماینده آقای مجید مجیدی درخواست کردم در صورت امکان نسخه فارسی فیلم ایشان را برای خانواده‌های ایرانی به نمایش بگذاریم؛ ضمن اینکه با زیرنویس عربی برای اهالی کربلا پخش شود. ایشان قول دادند نسخه دوبله شده عربی را به ما خواهند رساند.

وی در پاسخ به این پرسش که مشکل نبود سالن سینما در کربلا را چگونه مرتفع خواهند کرد، گفت: دو ـ سه سالن اجتماعات سینمایی نظیر دانشگاه کربلا و مرکز فرهنگی کربلا وجود دارد که ان‌شاءالله فیلم محمد رسول الله (ص) را در آنها اکران می‌کنیم.

سرکنسول ایران در کربلا درباره تأثیرات اکران فیلم محمد رسول الله روی مردم عراق به ویژه شیعیان کربلا گفت:‌ طبیعتاً مسائل فرهنگی روی دو جامعه ایران و عراق که روابط و قرابت مذهبی زیادی با هم دارند، تأثیرگذار خواهند بود. نمونه این موضوع را در زمان اربعین مشاهده کرده‌ایم که 3 میلیون زائر ایرانی داشتیم و ما برای اسکان شبانه آنها فقط 100 هزار نفر را در یک شب اسکان می‌دادیم و مابقی زوار ایرانی در موکب‌ها و خانه‌های مردم عراق شب را به روز می‌رساندند. یقین داریم محمد رسول‌الله (ص) بسیار می‌تواند در ایجاد فرهنگ مشترک و زدودن رسوبات گذشته [جنگ تحمیلی رژیم بعث] بسیار مؤثر است.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین