عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۹۸
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۰
کتاب «حق‌المبین: در اثبات مهدویت و ابطال فرقه ضاله بهائیت» تألیف شیخ احمد شاهرودی از علمای مشروطیت با مقدمه، تحقیق و تصحیح محمدحسن قدردان قراملکی منتشر شد.

عقیق: مرحوم حاج شیخ احمد شاهرودی از علمای به نام مشروطیت است که کتاب‌های فراوانی را در دوران خود برای مبارزه با هجمه‌هایی که علیه اسلام و تشیع می‌شده، نوشته است.

کتاب «حق المبین» در رد بهائیت کتابی است جامع و استدلالی که در سال 1334 قمری توسط این عالم مبارز نوشته شده است. وی همچنین کتاب دیگری با نام «راهنمای دین » در رد فرقه ضاله دارد که در سال 1343 ش به چاپ رسیده است.

در کتاب «حق‌المبین: در اثبات مهدویت و ابطال فرقه ضاله بهائیت» که اخیرا انتشارات امیرکبیر آن را با مقدمه، تحقیق و تصحیح محمدحسن قدردان قراملکی وارد بازار نشر کرده است، او در 1168 صفحه علاوه بر استفاده از آیات و روایات، با استدلال‌های متین و قاطع خود، به تمامی شبهات پاسخ داده و حقانیت شریعت اسلام را آشکار کرده است.

امتیاز این شخصیت بزرگ آن است که از جمله مصادیق بارز «العالم به زمانه» بود و چند گام فراتر از زمان خود حرکت می‌کرد، عصر خود و متقضیات آن را خوب شناخته بود و با درک عمیق از زمان خود و شناخت ترفندهای دشمن، از وظیفه خود که همان روشن گری و افشاگری است غافل نبود .

به همین دلیل هنگامی که عده‌ای از فرقه ضاله بهائیت به کمک ماموران دولتی خواستند در بین مردم قدرتی کسب کنند، این عالم سیاسی مردم را به مبارزه منفی فرا خواند و به مردم دستور داد کسی با آنها معاشرت نکند و داد و ستد با آنها را هم ممنوع کرد، تا این که افراد گمراه عرصه را بر خود تنگ دیدند و شهر که در آستانه آشوب بود، با این سیاست از خطر حفظ شد. علاوه بر این او دست به نگارش دو کتاب جامع در این باره زد.

«ازالة الاوهام فی رد ینابیع الاسلام »، «مدنیة الاسلام روح التمدن »، «مرآت العارفین »، «تنبیه الغافلین »، «ایقاظ النائمین » از دیگر کتاب‌های این عالم بزرگوار است.


منبع:فارس

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین