عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۹۷۶
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
معاون فرهنگی ستاد مرکزی اعتکاف عنوان کرد:
معاون فرهنگی ستاد مرکزی اعتکاف از برگزاری جشنواره بین‌المللی اعتکاف در پایان فروردین سال جاری خبر داد و گفت: موسوعه فقهی اعتکاف در سه جلد و همچنین موسوعه حدیثی اعتکاف در این جشنواره رونمایی می‌شود.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین سیدباقر تکیه ای، معاون فرهنگی ستاد مرکزی اعتکاف در دیدار با آیت الله نوری همدانی، مرجع تقلید شیعیان با بیان این که در آستانه جهانی سازی معنویت از طریق عبادت محمدی اعتکاف هستیم، عنوان کرد: بعد از فراگیر شدن اعتکاف پس از انقلاب اسلامی، مراسم اعتکاف به همت مسئولین اعتکاف و طلاب جامعه المصطفی در کشورهای اسلامی و غیراسلامی در حال برگزاری است.

معاون فرهنگی ستاد مرکزی اعتکاف اظهار داشت: جشنواره بین المللی اعتکاف، برنامه جهانی اعتکاف را رصد می‌کند و آثاری در جشنواره وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین تکیه ای با بیان این که چهارمین جشنواره علمی اعتکاف در سال جاری برگزار می‌شود، گفت: جشنواره‌های گذشته در رشته‌های ادبی، شعر، خاطره و قطعه ادبی، هنری از جمله عکس، فیلم و فیلم نامه و در رشته‌های علمی در قالب مقاله، کتاب و پایان نامه برگزار شد.

وی افزود: در چهارمین جشنواره بین المللی اعتکاف که در تاریخ 30 فروردین در جوار آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار می‌شود، آثار ارزشمندی ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی ستاد مرکزی اعتکاف بیان داشت: موسوعه فقهی اعتکاف در سه جلد که مجموعه آثار علمای سابق در مورد اعتکاف است، در این جشنواره ارائه می‌شود، همچنین موسوعه حدیثی اعتکاف با مدیریت موسسه تخصصی دارالحدیث در حال تدوین است.

حجت الاسلام و المسلمین تکیه ای اضافه کرد: نظرات مذاهب اسلامی در مجموعه ای تحت عنوان «اعتکاف عندالمذاهب الاسلامی» توسط مجمع تقریب مذاهب اسلامی به چاپ رسیده است.

وی عنوان کرد: پژوهش ویژه ای در باب موضوع شناسی احکام فقهی اعتکاف توسط مرکز موضوع شناسی فقهی انجام شده است که در چهارمین جشنواره بین المللی اعتکاف رونمایی می‌شود، همچنین مرکز تخصصی آستان قدس رضوی تصاویری از نسخ خطی جمع آوری شده را در نرم افزاری ارائه داده است.

معاون فرهنگی ستاد مرکزی اعتکاف تصریح کرد: سایت تخصصی برای معرفی آثار و اندوخته‌های جشنواره‌های سراسری اعتکاف راه اندازی شده است، همچنین کتابنامه اعتکاف شامل نمای کلی از کتاب‌هایی که در زمینه اعتکاف تولید شده است در یک مجلد قابل عرضه است.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین