عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۹۷۱
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد:
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به این که مسئولین اعتکاف در مراسم اعتکاف به وصیت نامه شهداء توجه کنند، گفت: مسئولین اعتکاف معیارها، اصول، برکات و ثمرات انقلاب اسلامی را برای معتکفین بیان کنند.
عقیق:آیت الله نوری همدانی، مرجع تقلید شیعیان در دیدار اعضای شورای علمی اعتکاف و ستاد برگزاری مراسم اعتکاف، با اشاره به اهمیت اعتکاف، عنوان کرد: اعتکاف در اسلام یکی از راه‌های خودسازی انسان است.

مسأله عمده در اعتکاف مسأله خودسازی است

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به این که مسأله مدیریت مراسم اعتکاف بسیار مهم است، گفت: در هر مجموعه مدیریت صحیح باعث می‌شود که برنامه‌ها به درستی تنظیم شود و مراسم مطلوبی برگزار شود.

آیت الله نوری همدانی با بیان این که مسأله عمده در اعتکاف مسأله خودسازی است، تصریح کرد: اسلام همواره توصیه می‌کند که انسان‌ها به خودسازی بپردازند، از نظر اسلام تنها معصومین (ع) کامل بودند و همه انسان‌ها باید در پرتوی وسایل الهی سعی کنند که به کمال برسند.

اولین اصل در مسیر خودسازی، علم است

وی با بیان این که اولین اصل در مسیر خودسازی، علم است، اظهار داشت: کسی که جاهل و بی سواد باشد، نمی تواند در راه کمال گام بردارد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به این که در اسلام تأکید زیادی به تحصیل علم و سواد شده است، افزود: دشمنان اسلام همواره در کمین بودند تا معارف اسلام عملی نشود و تلاش کردند که مسلمانان از نظر سواد در سطح پایینی قرار بگیرند.

حوزه علمیه باید در برابر شبهاتی که ایجاد می‌شود، پاسخگو باشد

آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که خداوند در 80 جای قرآن کریم، بر تعلیم و تعلم تأکید کرده است، ادامه داد: ایمان دومین اصل در مسیر خودسازی و رسیدن به کمال است و علم بدون ایمان علاوه بر این که ثمر ندارد، بلکه باعث تخریب جهان و انسان می‌شود.

وی با بیان این که خداوند، علم با ایمان را باعث رسیدن به کمال معرفی می‌کند، تأکید کرد: امروز دشمن سعی می‌کند که تردیدهایی ایجاد کند و حوزه علمیه باید در برابر شبهاتی که ایجاد می‌شود، پاسخگو باشد.

مرجع تقلید شیعیان یادآور شد: مقام معظم رهبری (مدظله) اخیرا تصریح کردند که حوزه علمیه باید انقلابی بماند، این توصیه رهبر انقلاب اسلامی حاکی از یک فکر و جریان است که باعث شده است که رهبری این سخن را بیان کنند و حوزه باید در این رابطه هشیار باشد.

سنگ محکی برای برآورد درجه عقل افراد داشته باشیم

آیت الله نوری همدانی عقل را سومین اصل در مسیر خودسازی و رسیدن به کمال معرفی کرد و گفت: عقل با علم تفاوت دارد و به معنای تشخیص حق از باطل است، امام صادق (ع) در حدیثی فرموده است که عقل و لشکریان عقل را بشناسید و جهل و لشکریان جهل را بشناسید.

وی تصریح کرد: ما باید سنگ محکی داشته باشیم تا درجه عقل افراد را برآورد کنیم و بدانیم که تا چه اندازه فرد بصیرت دارد و می‌تواند حق را از باطل تشخیص دهد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان این که اولوالالباب کسانی هستند که درجات حق را از باطل تشخیص می‌دهند، اظهار داشت: متأسفانه ما هنوز نتوانسته ایم سنگ محک و میزانی برای شناخت درجات بصیرت و عقل افراد داشته باشیم.

اعتکاف راه ساختن، عبادت و بندگی خداست

آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که اعتکاف جهت خودسازی و ساختن انسان هاست، یادآور شد: اعتکاف راه ساختن، عبادت و بندگی خداست و ما هر چه در راه عبادت خداوند تلاش کنیم، در راه رسیدن به کمال موفق عمل کرده ایم.

وی تصریح کرد: مسئولین اعتکاف در مراسم اعتکاف برنامه ریزی داشته باشند تا معتکفین ساعاتی با خدای خود خلوت کنند و به راز و نیاز بپردازند؛ اعتکاف دارای ابعاد مختلفی است و جایگاه توبه و توجه به خداست.

مسئولین اعتکاف به وصیت نامه شهداء توجه کنند/ مسئولین اعتکاف معیارها، اصول، برکات و ثمرات انقلاب اسلامی را برای معتکفین بیان کنند

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به این که مسئولین اعتکاف در مراسم اعتکاف به وصیت نامه شهداء توجه کنند، گفت: بر سنگ قبر شهدا مطالب زیادی نوشته شده است و وصیت نامه شهدا نیز دارای مطالب گهرباری است که می‌توان این مطالب را برای معتکفین بیان کرد.

آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: مسئولین اعتکاف معیارها، اصول، برکات و ثمرات انقلاب اسلامی را برای معتکفین بیان کنند، در جهان دو راستا به وجود آمده است که یک راستا بیداری اسلامی و راستای دیگر استکبار و صهیونیست است؛ در هر جریانی وظیفه طلاب این است که مردم را بیدارتر و هشیارتر کنند.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین