عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۹۷۰
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۴
حجت الاسلام حسینی قمی بیان کرد:
استاد حوزه علمیه قم گفت: پدر و مادربه امام زمان(علیه السلام) متوسل شوند و از ایشان بخواهند که فرزندان صالحی به آن‏ها عطا کند تا شیخ صدوق‏ ها، آیت الله بروجردی‏ ها و مطهری‏ ها به دنیا بیایند.
عقیق:حجت الاسلام سیدحسین حسینی قمی، کارشناس مذهبی سه‌شنبه شب، هفدهم فروردین ماه در مسجد مقدس جمکران در سخنرانی خود پیش از تلاوت دعای توسل گفت: در روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله آمده است که وقتی نام حضرت حجت علیه السلام برده می‏ شد، ایشان می‏ فرمودند: «پدر و مادرم فدای او باد»؛ شبیه همین تعبیر از امام علی علیه السلام و امام صادق علیه السلام نیز موجود است.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: کوتاه‏ترین و زیباترین جمله درباره امام زمان علیه السلام را امام صادق علیه السلام فرموده‏ اند که اگر من عصر امام زمان عجل الله تعالی فرجه را درک می‏ کردم، تا پایان عمر، خودم را خادم مهدی(عج) قرار می‏ دادم.

وی ادامه داد: امام باقر(علیه السلام) نیز می ‏فرمایند که اگر من عصر امام زمان(علیه السلام) را می ‏دیدم، جان خود را در خدمت او قرار می‏ دادم؛ علی بن بابویه در زمان غیبت صغری از طریق نواب خاص به ایشان نامه نوشتند که آقا جان دعا کن فرزندان صالحی داشته باشم.

کارشناس مسائل اخلاقی و تربیتی تصریح کرد: حضرت حجت (عجّل الله) در جواب ایشان نوشته بودند که خداوند متعال دو پسر به تو می‏ دهد که هر دو فقیه و خیّر می ‏شوند؛ ابوعبد الله و ابوجعفر که همان شیخ صدوق است دو فرزند علی بن بابویه بودند که شیخ صدوق نزدیک به 300 کتاب نوشت و به شیخ المحدثین معروف است.

حجت الاسلام حسینی قمی ابراز کرد: پدر و مادر باید به امام زمان(علیه السلام) متوسل شوند و از ایشان بخواهند که فرزندان صالحی به آن‏ها عطا کند تا شیخ صدوق‏ ها، آیت الله بروجردی‏ ها و مطهری‏ ها به دنیا بیایند؛ من حسرت می‏ خورم به توفیقی که شما دارید و هر هفته با تحمل سختی‏ ها به مسجد مقدس جمکران می ‏آیید.

وی بیان کرد: خداوند متعال به حضرت ابراهیم(علیه السلام) خطاب کرد که به مردم اعلام کن به حج بیایند؛ خداوند در قرآن کریم وقتی می‏ خواهد نام حجاج بیت الحرام را ببرد، ابتدا نام پیاده‏ ها را می‏ برد و سپس نام افرادی را می برد که با مرکب به حج می ‏آیند؛ یقین بدانید سختی‏ ها به اجر و پاداش اعمال شما فزونی می ‏بخشد.

کارشناس مسائل اخلاقی و تربیتی گفت: در روایتی آمده است که بیشترین دعای امیرمؤمنان(علیه السلام) آیه 74 سوره مبارکه فرقان «رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیَّاتِنا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقینَ إِماماً» بوده است و یکی از حاجت‏ه ای معنوی ما شیعیان باید همین دعا باشد.

وی برای تربیت فرزندان صالح به خواندن نماز اولاد توصیه و اذعان کرد: نماز امام صادق(علیه السلام) در انتهای مفاتیح الجنان برای اولاد را سعی کنید هر شب بخوانید که بسیار ساده و همانند نماز صبح است؛ در رکعت اول بعد از سوره مبارکه حمد، سوره مبارکه قدر و در رکعت دوم بعد از سوره حمد، سوره مبارکه کوثر خوانده شود.

حجت الاسلام حسینی قمی ابراز کرد: خانواده ‏ها باید زمینه‏ های خوبی را برای پرورش فرزندان خود مهیا کنند؛ اینطور نباشد که از راه ‏های دور به مسجد مقدس جمکران بیایید اما فرزندانتان در خانه تنها باشند؛ مراقب باشیم چشم و گوش فرزندانمان را به ماهواره و رسانه ‏های دشمن نسپاریم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر موشک فرهنگی دشمن بسیار خطرناک‏تر از موشک جنگی است؛ موشک فرهنگی دشمن فرزندانمان را به فساد اخلاقی و اعتیاد می‏ کشاند و تلفاتش چندین برابر موشک نظامی دشمن است؛ از راه دادن موشک فرهنگی دشمن به خانه پرهیز کنید.

کارشناس مسائل اخلاقی و تربیتی تصریح کرد: جوان 22 ساله دانشجوی بهترین دانشگاه و بهترین رشته تحصیلی در تهران در حضور من گریه می‏ کرد و می‏ گفت که 11 سال است دچار یک گناه مخفیانه هستم و الان حدود 6 ماه است که توبه کرده‏ ام و دلیل آن را تماشای یک سریال ماهواره‏ای بیان می‏ کرد.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: منشأ و منبع این اقدام که وقتی نام و القاب امام زمان(علیه السلام) را می‏ شنویم، قیام می‏ کنیم و دست بر روی سر خود قرار می‏ دهیم، از کتاب عیون اخبار الرضا(علیه السلام) است که امام رضا(علیه السلام) در برابر شعر شاعری که درباره امام زمان(علیه السلام) می‏ سرود، قیام کردند و دست مبارک را روی سر گذاشتند و سه مرتبه دعا کردند «اللهم عجّل فرجه».


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین