عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۸۷۵
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۹
حال و هوای خادمین روحانی سرزمین نور؛
در یادمان‌های دفاع مقدس، خدمت به زائران شهدا، روایت عاشقی مردمانی است که از هر فرصتی برای عرض ارادت به شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های سید و سالار شهیدان استفاده می‌کنند، اما روایت عاشقی طلاب و روحانیون خادم زائران سرزمین نور رنگ و بویی دیگر دارد.
عقیق:در یادمان‌های دفاع مقدس، خدمت به زائران شهدا، روایت عاشقی مردمانی است که از هر فرصتی برای عرض ارادت به شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های سید و سالار شهیدان استفاده می‌کنند.

 خادمی آب و شربت خنک دست مردم می‌داد، دیگری قرآن به دست گرفته بود تا زائران شهدا در سایه امن کتاب آسمانی به‌ سلامت به موطن خود برگردند و....

 اما روایت عاشقی طلاب و روحانیون خادم زائران سرزمین نور رنگ و بویی دیگر دارد...!

اینجا هیچ جایش شبیه شهرم نیست!

 سید علی موسوی، از طلاب حوزه علمیه تهران و خادم افتخاری منطقه عملیاتی شلمچه، در خصوص حال و هوای منطقه، گفت: اینجا همه‌چیز فرق می‌کند! از حال و هوای مردم گرفته تا نوع پوشش و صحبت کردنشان... همه‌ چیز تغییر کرده است!

 سید علی می‌گوید: اینجا هیچ جایش شبیه شهرم نیست! اینجا کسی عجله ندارد! حتی اگر موقع حرکت اتوبوس باشد، بازهم آرامش خاصی میان مردم حاکم است. اینجا هرکس ذکری بر لب دارد! یکی با مداحی‌هایی که از بلندگوهای یادمان پخش می‌شود، زمزمه می‌کند و یکی هم هنزفری را در گوشش گذاشته و خود به‌تنهایی سینه‌زنی می‌کند.

 این طلبه تهرانی، در خصوص وظیفه خودش نیز، این‌گونه توضیح داد: گاهی اسفند دود می‌کنم، گاهی به مسیر رفت‌وآمد زائرین نظم می‌بخشیم و گاهی هم کنار خروجی یادمان ایستاده و به مردم خدا قوت و التماس دعا می‌گوییم.

 إن شاءالله همین واکس زدن‌ها توشه‌ای باشد برای آخرتم...

 یکی از روحانیونی که حاضر نشد نام خود را بگوید، در منطقه عملیاتی فکه مشغول واکس زدن کفش‌های خاک خورده زائرین سرزمین نور بود.

 وی همان‌طور که مشغول واکس زدن بود، گفت: اگرچه وظیفه اصلی من حضور در کنار خادمین منطقه است، اما گاهی هم به این قسمت می‌آیم و کفش‌های خاک خورده مردم را واکس می‌زنم و إن شاءالله همین واکس زدن‌ها، توشه‌ای باشد برای آخرتم...

بدون کفش تبلیغ می‌کنم تا سختی‌های رزمندگان هنگام عملیات برایم تداعی شود

 حجت‌الاسلام سواری، از روحانیون اهوازی حاضر در یادمان شهدای شلمچه، در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر «چی شد که به اینجا آمدید و چرا بدون کفش دارید کارهاتون رو انجام می دید!؟» این‌گونه پاسخ داد: این که بدون کفش ایستاده‌ام، می‌خواهم چندساعتی همچون شهدایی که در سختی عملیات‌ها رنج می‌کشیدند، سختی بکشم تا شاید فرصتی باشد برای بهتر عمل کردنم در بیان حالات شهدا به جوانانِ حاضر در مناطق عملیاتی...!

 اما اینکه چرا به اینجا آمدم! جواب آن مشخص است: «آمده‌ام تا وظیفه خویش را انجام دهم و از حضور جوانان در مناطق عملیاتی برای آشنا کردن آنها با برخی مسائل و سیره شهدا، استفاده کنم».

دشمن می‌خواهد ما را از راه شهدا جدا کند

 وی در پاسخ به اینکه عمده مباحثی که اینجا مطرح می‌کنید، چیست؟، تصریح کرد: مقام معظم رهبری هم بحث زیارت بامعرفت را مطرح کرده‌اند و هم بحث جریان نفوذ را من نیز به فراخور موقعیت‌ها، در برخی اوقات از نحوه زیارت بامعرفت و چگونه انجام دادن آن و چگونه ارتباط گرفتن با شهدا می‌گویم و در برخی دیگر نیز از این سخن می‌گویم که دشمن می‌خواهد ما را از راه شهدا جدا کند و نسبت به این راه دشمن نکات و مباحثی را باز می‌کنم.

دعوت از طلاب و روحانیون خوزستانی

 حجت‌الاسلام سواری، در پایان گفت: اینجا تعداد طلابی که مشغول به فعالیت‌های تبلیغی هستند، بسیار کم بوده و انتظار می‌رود با وجود اینکه مبلغان بسیار زیادی در خوزستان به‌ویژه اهواز، وجود دارد، همت بیشتری برای حضور در مناطق عملیاتی و ارتباط با جوانان داشته باشند.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین