عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۷۵۳
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
چند سالی است هیئت حضرت موسی ابن جعفر (صلوات الله علیه) آذربایجانی های مقیم تهران به همت مداح با اخلاص و با صفای این هیئت حاج یعقوب حقیقت پور دست به ابتکار جالبی زده است و آن برگزاری ویژه برنامه ی هیئت در روز طبیعت یا همان سیزده به در است.

عقیق:مهدی کاردان/ مراسم روز طبیعت از رسوم پسندیده ما ایرانیان است .  به بهانه ی  این روز، مردم به دامان طبیعت می روند و در فضای های سبز و محیط های عمومی شهرها به تفریح می پردازند. در بطن این رسم ستودنی آفاتی نیز به چشم می خود که از آن جمله می توان ابتدا  به  آسیب به فضای سبز و محیط زیست  و در مرحله  بعد به فضای حاکم بر این دورهمی ها که معمولاً ابتلای به گناه را در پی دارد اشاره کرد.

چند سالی است  هیئت حضرت موسی ابن جعفر (صلوات الله علیه) آذربایجانی های مقیم تهران به همت مداح با اخلاص و با صفای این هیئت حاج یعقوب حقیقت پور دست به ابتکار جالبی زده است و آن برگزاری ویژه برنامه ی هیئت در روز طبیعت یا همان سیزده به در است.

این مراسم در روز سیزدهم فروردین از ساعت ده صبح تا اذان ظهر برگزار می شود و در پایان از میهمانان با غذای سنتی ایرانیان یعنی آبگوشت پذیرایی می شود.

حضور جمع کثیری از هیئتی ها اعم از فارس زبان و آذری زبان، جلسه ی  روز سیزده به در هیئت حضرت موسی ابن جعفر علیه السلام را به جلسه ای متفاوت تبدیل کرده و طعم و رنگ معنوی آن با جلسات دیگر متفاوت است.

به نظر می رسد فرهنگ برگزاری مجالس روضه در روز طبیعت، هنوز به عنوان یک رسم خوب، در بین هیئت های مشهور و پر جمعیت به درستی جا نیفتاده است و قطعا در صورت فرهنگ سازی می توان از مراسم روز طبیعت فرصت های بهتر فرهنگی و عقیدتی ساخت و اینگونه روز سیزده به در را مبارک گرداند.

امسال هم طبق سنوات سال های گذشته مراسم هیئت حضرت موسی ابن جعفر علیه السلام در روز سیزدهم فروردین در محل حسینیه واقع در میدان منیریه، جنب مسجد احمدیه از ساعت ۱۰ تا اذان ظهر برگزار می شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
0
0
نگرانتم
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین