عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۶۰۷
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۲
مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) قم:
مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) گفت: رسانه‌ها تأثیر بسیاری بر رسوم ایام نوروز دارند و باید روی نقطه‌های مثبت این رسم‌ها تکیه کنند و نباید به جلوه‌هایی از ایام نوروز بپردازند که ریشه خرافی دارد.

عقیق:حجت الاسلام و المسلمین سمیعیان در گفتگویی با اشاره به نزدیکی ایام نوروز و وجود سنت‌های خوب و بد در نوروز، گفت: اصل نوروز در چند حدیث وارد شده و مورد توجه اسلام قرار گرفته است ولی در طول سالیان مختلف مراسم‌های خوب و بد مختلفی وارد این آیین شده است که اگر بتوانیم جلوه‌های مثبت آن را تقویت کنیم بسیار خوب خواهد بود.

وی بیان کرد: مراسم‌هایی مانند نظافت و دید و بازدید از جمله مراسم‌های بسیار خوب در ایام نوروز است که در دین اسلام نیز بسیار مورد تأکید قرار گرفته است و در ایام نوروز در بین مردم ایران جایگاه بسیار بالایی دارند.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) قم ابراز داشت: متاسفانه در بین این رسم های بسیار خوب نوروز که مورد توجه اسلام نیز قرار دارد بعضی از رسم ها نیز وارد شده اند که ریشه ای عقلانی ندارند و بیشتر ریشه ای خرافی دارند مانند چهارشنبه سوری.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از رسم های نوروز که ریشه ای خرافی دارد سیزده بدر است، گفت: اخیرا به زیبایی نام سیزده بدر را به روز طبیعت تغییر داده اند که ریشه در بهره مندی انسان از طبیعت دارد و البته باید حضور در طبیعت در این روز با رعایت موازین شرعی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سمیعیان عنوان کرد: رسانه‌ها تأثیر بسیاری بر رسم‌های ایام نوروز دارند و باید روی نقطه‌های مثبت این رسم ها تکیه کنند و نباید به جلوه‌هایی از ایام نوروز بپردازند که ریشه خرافی دارد.

وی تصریح کرد: رسانه ها می‌توانند به جای توجه دادن مردم به رسم هایی مانند سیزده بدر و یا سفره هفت سین به رسم هایی مانند صله رحم و از بین کدورت‌ها بپردازند که نه تنها از رسوم قدیمی ایام نوروز هستند بلکه در دین اسلام نیز بسیار به آنها سفارش شده است.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین