عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۵۹
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴
سيدحسين شرف‌‌الدين:
تكفيری‌ها درصدد ريشه‌كن كردن بذر شيعی در منطقه هستند، بنابراين به صدور فتواها و فراخوان‌هايی باطل همچون كشتن زنان و كودكان شيعی در عراق اقدام می‌كنند؛ فراخوان‌هايی كه عقل و منطق آن را قبول ندارد و نه فتوا بلكه نوعی بدعت در دين است.

عقیق: سيدحسين شرف‌‌الدين، نويسنده و پژوهشگر لبنانی و همسر ربابه صدر(خواهر امام موسی صدر) در گفت‌و‌گویی ضمن بيان اين مطلب گفت: فراخوان سعد الدريهم، از مبلغان وهابی سعودی در «توئيتر» برای كشتن زنان و كودكان شيعی در عراق از سوی تكفيری‌هايی منتشر شده است كه هر فردی اعم از شيعه يا سنی را كه اعتقاداتشان را نمی‌پذيرد، می‌كشند و اين اقدامشان را به هر بهانه‌ای توجيه می‌كنند، اين در حالی است كه ما كشتن هر انسانی اعم از شيعی و غيرشيعی را به‌طور كامل رد می‌كنيم و با جنايت‌های تكفيری‌ها كاملا مخالفيم.

سيد‌حسين شرف‌الدين در ادامه افزود: فتاوای تكفيری همچون فتوای محمد العريفی، شيخ وهابی مبنی بر «جهاد نكاح»(اعزام دختران و زنان به سوريه برای ازدواج با تروريست‌های مسلح)، هرگز منشأ اسلامی نداشته و در آموزه‌های اسلامی جايی ندارد، اين فتواها را عقل و منطق نيز قبول ندارد، بنابراين در نظر ما نيز رد شده خواهد بود.

اين نويسنده لبنانی با بيان اين‌كه تكفيری‌ها درصدد ريشه‌كن كردن بذر شيعی در منطقه هستند، تصريح كرد: سعد الدريهم در اين فراخوان غيرانسانی خود، قتل زنان شيعی در عراق را خواستار شده است، زيرا اين گروه، توانمندی پرورش فرزندانی محب اهل بيت(ع) در آينده را دارند و از سوی ديگر به قتل كودكان تشويق كرده است، زيرا آنان نيز در آينده زنان يا مردانی شيعه و دوستدار اهل بيت(ع) خواهند شد كه اين به نفع وهابيون و تكفيری‌ها نخواهد بود.

اين پژوهشگر لبنانی خاطرنشان كرد: برخی درخواست‌‌ها و فراخوان‌های نادرست شيوخ وهابی را نبايد فتوا بناميم، زيرا فتوا واژه‌ای مقدس است كه ابعادی دارد كه پيروان اين مفتی بايد به آن عمل كرده و آن را اجرايی كنند و در حقيقت، مفتی بايد برای خدا و جلب رضايت خدا فتوا دهد، بنابراين فراخوان‌های شيوخ وهابی، نه «فتوا»، بلكه «بدعت» در دين است.

سيد‌حسين شرف‌الدين بيان كرد: اين فراخوان‌‌ها و دعوت‌های ناروا، وصيت پيامبر(ص) مبنی بر حفظ كرامت و جان انسان‌ها را زير سؤال می‌برد؛ وصيتی كه نظر قرآن كريم بوده و در كتاب و سنت مورد توجه قرار گرفته است.

وی با يادآوری اظهارات رئيس اتحاديه علمای مسلمان جهان عليه نخست‌وزير عراق و اتهام‌زنی يوسف قرضاوی به نوری مالكی مبنی بر همكاری وی با ايران و حزب‌الله برای فعاليت عليه اهل تسنن، اظهار كرد: قرضاوی خود از جماعت تكفيری‌ها است و می‌خواهد فتنه‌افكنی كند، وی شيخ فتنه است ـ خداوند فتنه‌افكنان و عاملان آن را لعنت كند ـ اين گروه برای پيشبرد اهدافشان كاری جز متهم‌كردن گروه‌های مسلمان به همكاری با ايران ندارند، آنان ما لبنانی‌ها را هم به دنباله‌روی از ايران متهم می‌كنند، اما بايد بدانند كه با اين گونه اقدامات به اهدافشان نخواهند رسيد.

شرف‌الدين تأكيد كرد: خداوند در همه حال با مؤمنان(شيعه و سنی) خواهد بود و آنان را كه خدای واحد را می‌پرستند، ياری خواهد كرد، ما از خدا می‌خواهيم كه در دام مبلغان فتنه و دشمنان گرفتار نشويم و در مسير پيشبرد اهدافمان فقط به خدا توكل می‌كنيم.

عربستان، قطر و آمریکا حامی سیاست فتنه‌افکنانه قرضاوی

اين نويسنده لبنانی ادامه داد: سياستی را كه قرضاوی دنبال می‌كند، تنها به وسيله خودش سازماندهی و اجرا نمی‌شود، بلكه از يك سو كشورهای عربی همچون عربستان و قطر آن را مديريت می‌كنند و از سوی ديگر تحت تأثير ايالت متحده آمريكا و دستگاه‌های اطلاعاتی اين كشور است، اين سياست نشان می‌دهد كه آنان از رويارويی مستقيم با پيروان اهل بيت(ع) عاجز مانده‌اند و با اين ادعاها و فرافكنی‌ها می‌خواهند به اهدافشان برسند.

اين پژوهشگر لبنانی همچنين گفت: امروز اين گروه‌ها از رويارويی با ايران و شيعيان داخل و خارج از اين كشور ناتوان مانده‌اند و نتوانسته‌اند آن‌ها را مجبور به پذيرش سياست‌های غلط آمريكا كنند، بنابراين چون راه ديگری ندارند، به اتهام‌زنی دست می‌زنند؛ اتهاماتی كه هر روز در جهان شاهد آن هستيم.

حسين شرف‌الدين در پايان خاطرنشان كرد: ما از سياست‌های فتنه‌افكنانه چنين گروه‌هايی كاملا آگاه هستيم و برای در امان‌ماندن از فتنه‌های آنان به خدا پناه می‌بريم و تلاش می‌كنيم كه اخلاق نبوی و تعاليم ائمه اطهار(ع) را در جامعه پياده كنيم و تا زمانی كه هدفمان خداست، هرگز به اين فرافكنی‌ها توجه نخواهيم كرد و در برابر مبلغان آن تسليم نخواهيم شد.

سيدحسين شرف‌الدين، نوه سيدعبدالحسين شرف‌الدين(صاحب كتاب المراجعات) و از محققان و فعالان ارشد شيعی لبنان و پژوهشگر علوم اسلامی است كه مديريت مدرسه «الجعفريه» را در شهر «صور» لبنان در كارنامه فعاليت‌هايش دارد.


منبع: ایکنا

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین