عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۵۳
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات از پیشرفت 30 درصدی توسعه صحن حرم مطهر حضرت علی (ع) تحت عنوان صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف خبر داد.
عقیق: حسن پلارک;روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: در همین راستا، همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه(س)، عملیات اجرایی صحن حرم مطهر امیر المومنین (ع) وارد مرحله جدید و کار احداث موزه و کتابخانه صحن در جوار حرم علوی آغاز شده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات درباره احداث موزه صحن حضرت زهرا(س) نیز گفت: این موزه در 16 هزار و 300 مترمربع و 5 طبقه شامل بخش های اداری، حفاظت و پشتیبانی، عرصه نمایش و ارتباطی، رفاهی و فرهنگی احداث خواهد شد.

پلارک یادآور شد: روبروی این موزه در صحن حضرت زهرا(س)، ساختمان کتابخانه صحن نیز در فضایی به مساحت 17 هزار و 900 مترمربع و در پنج طبق احداث می شود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: صحن حضرت زهرا(س) در مساحتی به متراژ 218 هزار مترمربع شامل قسمت های زیارتی، غیرزیارتی و فضاهای جانبی ساخته می شود.

به گفته پلارک در بخش غیرزیارتی صحن، کتابخانه، واحدهای خدماتی، پارکینگ، موزه و غیره پیش بینی شده که ساخت آن برعهده ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران و پیمانکار ایرانی است.

وی با اشاره به ارائه نذورات و کمک های مردمی برای ساخت اماکن مقدسه در عتبات عالیات بویژه صحن حضرت زهرا(س)در نجف اشرف، گفت: هموطنان می توانند از طریق دفاتر ستاد در تهران، استان ها و شهرستان ها یا از طریق شماره حساب 110 بانک های سپه، صادرات و تجارت نسبت به ارائه کمک های خود اقدام کنند.

منبع:ایرنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین