عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۴۲۶
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
آیت الله فاضل لنکرانی :
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تاکید بر این که هیچ نقطه ابهامی درباره حقانیت و نوع شهادت حضرت زهرا(س) وجود ندارد، تصریح کرد: در مصیبت ها و چگونگی شهادت حضرت فاطمه(س) نباید تردید و تشکیکی وارد کرد.
عقیق: آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی ، طی سخنانی در سوگواره شعر فاطمی با عنوان محبوبه خدا که دیشب در سالن همایش های موسسه فقهی ائمه اطهار(ع) با حضور شاعران و مداحان و خیل عظیم محبان اهل بیت(ع) برگزار شد، با اشاره به این که ما هنوز نتوانسته ایم حتی اندکی از فضایل و مقامات ویژه حضرت زهرا(س) را درک کنیم، اظهار داشت: حقیقتاً خسران بزرگی برای جامعه ماست اگر فاطمه زهرا(س) را به خوبی نشناسیم و نسبت به مصایبی که بر حضرت رفته شناخت مناسبی نداشته باشیم.

وی با ابراز خرسندی از این که سال به سال اشعار شاعران آیینی در خصوص حضرت زهرا(س) عمق و پختگی بهتری پیدا می کند، گفت: در روایتی از پیامبر اکرم (ص) است که فرمودند فاطمه (س) حقیقتی مرکب از انسان و حوریه است و یک حقیقت نورانی است که در آسمان ها منبع هدایت و توسل ملائکه می باشد.

این استاد  حوزه علمیه با تاکید بر این که سال به سال باید فاطمه شناسی خود را تقویت کنیم، افزود: متاسفانه یک عده افراد جاهل و بی خبر یک سری شبهات و تردیدهایی درباره نحوه شهادت حضرت زهرا(س) مطرح می کنند و حال آن که مقامات و منزلت ویژه ایشان به ویژه درباره مصیبت شهادت این بانوی دوعالم در معتبرترین کتب اهل سنت نیز آمده است.

وی تصریح کرد: درباره مقام حضرت و شهادت و مظلومیت خاص ایشان هیچ نقطه ابهام آمیزی وجود ندارد مگر درباره محل قبر ایشان که بنابر وصیتشان مخفی باقی ماند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: از این رو کسی نباید در این گونه مسایل تشکیک و تردید کند و به خصوص ما در زمینه سوزاندن خانه حضرت زهرا(س) و مصیبت های وارد شده بر ایشان پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) منابع و اسناد محکمی داریم که نمی توان تردیدی درباره آن ها روا داشت.

وی گفت: جالب این که در بیش از 20 کتاب از کتب اصلی اهل سنت ، مصیبت های وارد شده بر مادر سادات با همه خصوصیاتش مورد توجه و اشاره قرار گرفته است.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این که به لطف الهی مداحان و شعرای آیینی ما از رویش های انقلاب اسلامی هستند، افزود: مداحان و شاعران متعهد و آیینی ما باید مصایب حضرت زهرا(س) همچنین ولایت مداری ،سبک زندگی و ابعاد مختلف شخصیتی ایشان را به خوبی برای آحاد مردم در قالب شعر و نوحه و روضه خوانی بیان کنند.

وی خاطرنشان کرد: مصیبت های صدیقه کبری(س) در اعلی درجه خود قرار دارد ولی باز هم واقعاً جای سوال است که چرا هنوز عده ای در قبول آن عناد ورزیده و انکار یا سکوت می کنند و بدتر این که به پرده پوشی روی می آورند؟!

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در خاتمه گفت: مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی و دیگر مراجع تقلید حقیقتاً در زمینه احیای فاطمیه گام های بسیاری برداشته اند و امروز ما باید این راه نورانی و مقدس را به روشنی ادامه دهیم.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین