عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۴۲۳
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
استاد قرائتی تبیین کرد:
متاسفانه هزاران مسجد در شهرها و روستا وجود دارد که از نبود مبلغ رنج می برند و بدتر این که هزاران مسجد است که تنها روزعاشورا باز می شوند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی شب گذشته در نشست «بشیران جوان و  شیوه های دعوت به نماز» که در سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزارشد، به اهمیت تبلیغ در نوروز اشاره کرد و گفت: عید و تعطیلات نوروزی فرصت بسیار خوب برای مبلغ کار بلد است.

رئیس ستاد اقامه نماز بیان داشت: ملبغ موفق  باید بداند که از این ایام  چگونه می توان برای ترویج مبانی ارزشی دینی استفاده کرد.

وی بیان داشت: یکی از راه های موفقیت در تبلیغ در ایام نورزی برنامه ریزی درست، استفاده از ظرفیت این ایام، تشویق کردن جوانان برای ازدواج، فراهم کردن اسباب ازدواج جوانان از طریق خیرین و.... است.

این مفسر قرآن با بیان این که عید فرصت بسیار مناسبی برای انفجار فرهنگی است اظهار داشت: حضرت موسی(ع) با قدرت و سعه وجودی که داشت، توانست مبلغ خوبی برای دین باشد و این خود نمونه ای برای مبلغین جوان است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ادامه داد: نیروی مبلغ باید در راستای تشویق کردن مردم و جوانان به نماز هزینه شود؛ متاسفانه توجه جدی به نماز نمی شود و ایجاد مهر و علاقه به خدا و نعمت های حضرت حق بهترین شیوه برای جذب نوجوانان به نماز است.

 وی گفت: تا جوان به خدا و نعمت های که او داده معرفت  نداشته باشد و احساس نیاز نکند به سمت نماز نمی آید و این هنر مبلغ است که بتواند اقدام به چنین کاری کند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور به خالی بودن برخی شهرها و مساجد از مبلغ اشاره کرد و با ابراز گلایه از این مسئله گفت: متاسفانه هزاران مسجد در شهرها و روستا وجود دارد که از نبود مبلغ رنج می برد و بدتر اینکه هزاران مسجد است که تنها موقع عاشورا باز می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ابراز داشت: مبلغ موفق کسی است که از کوچکترین لحظات بهترین بهره ها را ببرد و باید سعی کرد رابطه هایی که به هر دلیلی قطع شده، پیوند داد و آشتی برقرار کرد.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین