عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۳۳۹
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
حاج سعید حدادیان در نشست خبری همایش سوختگان وصل:
مسئول دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران اظهار داشت: فراخوان این همایش از دی ماه انجام شده است و در پایان فروردین ماه نیز کار پذیرش آثار به پایان می‌رسد. 20 روز هم برای داوری و دعوت از برگزیدگان زمان گذاشته‌ایم.

گزارش تصویری


عقیق: حاج سعید حدادیان مسئول دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران عصر امروز در نشست خبری که پیرامون چهاردهمین همایش سوختگان وصل برگزار شد، گفت:‌دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران در سال 1379 به دستور حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تشکیل شد و از آن زمان مسئولیت این دفتر به عهده بنده گذاشته شده است.

وی ادامه داد: ما در همان سال همایشی را تحت عنوان امام علی (ع) را داشتیم و غیر از  همایش سوختگان وصل  نیز برنامه‌های دیگری نیز را برگزار کردیم.

حدادیان اضافه کرد: در سال 1380 و از آن به بعد برنامه‌های اصلی این دفتر با عنوان سوختگان وصل بود که امروز به چهاردهمین دوره خود رسیده است.

مسئول دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران ادامه داد:‌ ما در مرحله اول برنامه‌ای را برای جانبازان شیمیایی تدارک دیدیم که این برنامه شیرینی خاصی داشت و شاید اخلاص ویژه‌ای در آن نهفته بود.

حدادیان تاکید کرد:‌ از مرحله دوم به بعد همایش سوختگان وصل بخش‌های دیگر مانند شعر و داستان به آن اضافه شد که البته ما با مشکلات مالی هم روبرو بودیم و با تمام سختی توانستیم این راه را ادامه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: قاصدک‌های سوخته همایش بعدی بود که در مرحله دوم سوختگان وصل در رابطه با نکوداشت شهدای تجسس برگزار شد و در مرحله سوم این همایش فصل صبوری را برگزار کردیم.

مسئول دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران اضافه کرد: دوره بعد همایش سوختگان وصل برای مفقودین برگزار شد و دوره بعد این همایش نیز با عنوان «اگر غم لشکر انگیزد....»برای نکوداشت همسران جانبازان برگزار شد و دوره‌های بعدی همایش سوختگان وصل نیز ویژه شهدای شلمچه، هویزه و مجنون برگزار شد.


حدادیان تصریح کرد: دوره بعد همایش سوختگان وصل با عنوان سیر و سلوک آسمان برای جانبازان شهید تدارک دیده شد که این برنامه هم با کیفیت بسیار خوبی برگزار شد.

وی اظهار داشت:دوره بعد همایش سوختگان وصل در سال 91 برای نکوداشت شهدای علمی برگزار شد که این برنامه نیز به شدت مورد استقبال قرار گرفت و همه دست‌اندرکاران تلاش زیادی برای برگزاری این همایش انجام دادند.

مسئول دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران اضافه کرد: دوره بعدی همایش سوختگان وصل با عنوان راز منور برای نکوداشت شهدای جهاد علمی برگزار شد و دوازدهمین و سیزدهمین دوره با نام‌های «آب و آئینه» و «در مقام صبر» برای نکوداشت مادران شهدا برگزار شد.

وی یادآور شد: سیزدهمین دوره همایش سوختگان وصل نیز با عنوان «الف دزفول» با تلاش جمعی از دوستان برگزار شد. داوران ما در همایش «الف دزفول» بسیار خوشحال بودند و اعتقاد داشتند که یک حرکت ویژه‌ای در زمینه داستان صورت گرفته است.

حدادیان تاکید کرد: چهاردهمین دوره همایش سوختگان وصل نیز با عنوان «در مدار ما» 20 اردیبهشت ماه در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز تعداد بیشماری از مردم ما از ترس حزب و گروهی علاقمند هستند به عنوان مدافع حرم حضور داشته باشند ولیکن بنابر دلایلی امکان حضور آنها میسر نیست.

مسئول دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران افزود:‌بنده وقتی در این جبهه‌ها حضور پیدا کردم با صحنه‌های جذاب و شگفت‌انگیزی روبرو شدم که نیاز است خاطرات رزمندگان مدافع حرم و اتفاقاتی که در این جبهه‌ها رخ می‌دهد به شعر و داستان تبدیل شود و حیف است که ما نسبت به این مسائل بی‌تفاوت باشیم.


حدادیان خاطرنشان کرد: رزمندگان مدافع حرم در یک غربت ویژه‌ای به سر می‌برند که این غربت باعث ایجاد حال و هوای معنوی و ملکوتی شده است.

وی اضافه کرد: عنوان در مدار ما به این دلیل برای چهاردهمین دوره همایش سوختگان وصل برگزار کردیم که قمر و ماه اساسا در خاندان اهل بیت استعاره از حضرت ابوالفضل (ع) است و در مدار ماه یعنی کسانی که دور حرم برای دفاع از آن می‌گردند.

مسئول دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران اظهار داشت: فراخوان این همایش از دی ماه انجام شده است و در پایان فروردین ماه نیز کار پذیرش آثار به پایان می‌رسد. 20 روز هم برای داوری و دعوت از برگزیدگان زمان گذاشته‌ایم.

حدادیان گفت:‌ ما در هر دوره حدود 30 اثر برگزیده را انتخاب می‌کنیم و بنا نداریم در این همایش خیلی مسئله اول، دوم و سومی مطرح شود.

وی افزود: ما در قالب شعری هیچ محدودیتی نداریم و شاعران عزیز می‌توانند آثار خود را با هر قالبی برای ما ارسال کنند.

مسئول دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در خاتمه گفت:‌ در این همایش یکی از سرداران غریب و عجیب دعوت شده است البته این سردار بزرگوار اهل سخنرانی و حضور در چنین مراسمی نیست ولی ما امیدواریم بتوانیم از وجود وی استفاده کنیم.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین