کد خبر : ۷۲۳۱۵
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸

ماجرای اقتدای مرحوم قاضی به آیت الله بهجت

قضیه اقتدای مرحوم قاضی به آیت الله بهجت را، آقا زاده مرحوم آیت الله آقا ضیاء الدین آملی نقل کرده اند.
عقیق: قضیه اقتدای مرحوم قاضی به آیت الله بهجت را، آقا زاده مرحوم آیت الله آقا ضیاء الدین آملی این گونه نقل کردند که: روزی من و پدرم به محضر آیت الله العظمی بهجت رسیدیم و جمعی در آنجا حاضر بودند، پدرم در آنجا گفتند که قضیه‌ای را نقل می‌کنم و می‌خواهم که از زبان خودم بشنوید و بعد از آن نگوئید که از خودش نشنیدیم، و آن اینکه: «من با چشم خودم دیدم که در مسجد سهله یا کوفه (تردید از ناقل است) مرحوم قاضی به ایشان اقتدا نموده بودند.»

و با توجه به اینکه تولد معظم له سال 1334 هجری قمری است و سال 1348 هجری قمری به کربلای معلّی مشرف و در سال 1352 هجری قمری به نجف اشرف مشرف شدند و سال رجعت ایشان به ایران سال 1364 هجری قمری بوده است، پس سنّ ایشان در آن هنگام حدود سی سال بوده است.


پی نوشت:

کتاب اسوه عارفان – ص 91
منبع:تسنیم


ارسال نظر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
Afshar
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
0
0
لطفا از درج مطالبى كه خداى نكرده سبب كج فهمى هاى عرفانى و سلوكى شده و حتى در جايى به رابطه استاد و شاگردى كه مندرج در كتب اخلاق و سلوك همچون منية المريد مى باشد، مضرّ است، بيشتر دقت كنيد!
١-حضرت آيت الله بهجت (قدس الله) در سن ٣٠ سالگى به خود ايران رجعت مى كنند كه صحت اين قضيه را مى توانيد از بيت معظم حتما پيگيرى كنيد.
٢-حضرت استاد سيد على آقاى قاضي، مدتى طولانى قبل از رجعت علامه بهجت (رضوان الله) به ايران، به ديار حقّ پيوستن.
٣- حضرت آيت الله بهجت چه به نقل خود عزيزشان و چه به نقل بزرگان حاضر در كنار ايشان، در همان سنين نو حوانى ديگر نتوانستن به محضر مبارك حضرت استاد سيد على آقاى قاضى برسند و اين سلب رايطه نيز بسيار مشهور و معتبر مى باشد، و خداوند توفيق حضور در محضر ستاره اى همچون مرحوم كمپانى را در همان سنين پايين به ايشان عطا كردند.
٤- اساساً اين مطلب غير عقلانى، اخلاقى و نا معتبر است و مى توانيد عدم صحت آن را از بزرگواران ديگرى همچون حضرت علاّمه حسن زاده پيگيرى كنيد.

و من الله توفيق
Afshar
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
0
0
لطفا از درج مطالبى كه خداى نكرده سبب كج فهمى هاى عرفانى و سلوكى شده و حتى در جايى به رابطه استاد و شاگردى كه مندرج در كتب اخلاق و سلوك همچون منية المريد مى باشد، مضرّ است، بيشتر دقت كنيد!
١-حضرت آيت الله بهجت (قدس الله) در سن ٣٠ سالگى به خود ايران رجعت مى كنند كه صحت اين قضيه را مى توانيد از بيت معظم حتما پيگيرى كنيد.
٢-حضرت استاد سيد على آقاى قاضي، مدتى طولانى قبل از رجعت علامه بهجت (رضوان الله) به ايران، به ديار حقّ پيوستن.
٣- حضرت آيت الله بهجت چه به نقل خود عزيزشان و چه به نقل بزرگان حاضر در كنار ايشان، در همان سنين نو حوانى ديگر نتوانستن به محضر مبارك حضرت استاد سيد على آقاى قاضى برسند و اين سلب رايطه نيز بسيار مشهور و معتبر مى باشد، و خداوند توفيق حضور در محضر ستاره اى همچون مرحوم كمپانى را در همان سنين پايين به ايشان عطا كردند.
٤- اساساً اين مطلب غير عقلانى، اخلاقى و نا معتبر است و مى توانيد عدم صحت آن را از بزرگواران ديگرى همچون حضرت علاّمه حسن زاده پيگيرى كنيد.

و من الله توفيق
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
0
0
ازعارفی درمورد مرتبه آیت الله بهجت،آیت الله قاضی،شیخ نخودکی اصفهانی،وایت الله انصاری همدانی پرسیدم،فرمودند تمامی این بزرگواران ومرحومان از علم ودانش زیادی برخوردار بودند،ولی اگر آیت الله بهجت قطره باشه شیخ نخودکی اصفهانی مقدادی دریاست واگر شیخ نخودکی قطره باشه،آیت الله قاضی حکم دریا روداره واگر آیت الله قاضی قطره باشه،مرحوم آیت الله انصاری همدانی دریاست واگه آیت الله انصاری همدانی قطره باشه،امیرالمومنین علی حکم دریا داره واگه امیرالمومنین حضرت علی قطره باشه خداوند سبحان اقیانوس بیکران وبی حدومرز است.این یک مثالی از مقیاس بود حالا من چقد عقب ماندم،اینجاست که یاد سخنی از حضرت علی میفتم،که فرمودند،حداقل خودرا به کمتراز بهشت نفروشید،یعنی از بهشت بالاترم هست،یادحدیثی از پیامبر افتادم که فرمودند کسی که طالب دنیا باشد بهشت براوحرام وکسی که طالب بهشت باشد،دنیا بر آن حرام میباشد،وکسی که طالب خود خدا باشد هم دنیا وهم بهشت براوحرام میشود،منظور این است که به جای بهشت به مقام جبروت میرسد،جایگاه پیامبران واولیا.جبروت غیرقابل وصف میباشد،
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پربحث ها
پرطرفدارترین عناوین