عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۳۱۱
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
سخنران حرم مطهر
خطیب حرم مطهر گفت: اعمالی که ما انجام می دهیم اگر برای رضای خدا باشد، ماندگار می شود، ولی اگر برای خودمان و برای راضی کردن نفسمان باشد، از بین خواهد رفت.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین مدرسی در سخنرانی پیش از نماز مغرب و عشا که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: افراد فراوانی در روی کره زمین کار خیر انجام داده اند، اما نامی از آنها نمانده است، ولی کار خیر ائمه اطهار علیهم السلام، ماندگار مانده و حتی بیان آن نیز حالتی معنوی خاصی برای افراد ایجاد می کند.
وی با بیان این که تمامی اعمال انسان، بر مبنای نیت او، خیر و شر است، گفت: عمل بدون نیت نمی تواند باشد، از این رو، اعمالی که ما انجام می دهیم اگر برای رضای خدا باشد، ماندگار می شود، ولی اگر برای خودمان و برای راضی کردن نفسمان باشد، از بین خواهد رفت.
خطیب حرم مطهر گفت: گاهی انسان به گمانش کاری که انجام می دهد، برای رضای الهی است، ولی در عمل، نیت های غیر الهی در کار دیده می شود. کسی که اعمالی انجام دهد که خدا بپسندد و در ادامه آن منیتی وجود نداشته باشد، این عمل پذیرفته شده و ماندگار می شود.
وی ادامه داد: حضرات معصومین علیهم السلام، آنچه که انجام می دادند، برای خدا بود؛ این روحیه موجب شده که اعمال خیر آنها ماندگار بماند. آنها در کارهایشان خود را نمی دیدند و تنها رضایت الهی برایشان مهم بود.
حجت الاسلام والمسلمین مدرسی افزود: اگر ما بخواهیم در محضر الهی مقرب شویم، باید از الگوهای خود که معصومین علیهم السلام هستند، تبعیت کنیم و در کاریمان خدا را در نظر بگیریم؛ عنایت خاص خداوند نیز شامل حال ما می شود.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین