عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۱
حجت الاسلام پناهیان در دانشگاه فردوسی مشهد

عقیق: حجت الاسلام پناهیان شب گذشته در جمع دانشجویان بسیجی و مسئولان بسیج دانشجویی سراسر کشور که در مسجد امام رضا(ع) دانشگاه فردوسی گردهم آمده بودند، یکی از راه های حکومت جهانی امام زمان(عج) را استفاده از رعب دانست و در خصوص چیستی و ضرورت آن و لزوم استفاده از این روش در انقلاب اسلامی به عنوان مقدمه ساز ظهور به سخنرانی پرداخت که در ادامه مشروح آن آمده است:

 

خداوند با رعب امام زمان (عج) را کمک می کنند

 به طور مشخص یکی از روش های بسیار مهم در حکومت جهانی امام زمان(عج) و قبل از حکومت و در جریان قیام و نبرد جهانی ایشان، استفاده از رعب است.

 در مباحث آخر الزمان شنیده اید که خداوند متعال با رعب حضرت صاحب الزمان(عج) را کمک خواهند کرد. رعب ترس و خوفی است که دیگران از حق، امام زمان (عج) و یارانش دارند.

 باید کاملا با این روش آشنا باشیم و تا می توانیم راه های آن را پیدا کنیم. این روش در روایات ما برای اداره عالم ذکر شده است، عالم یک منطقه و کشور نیست.

 رمز موفقیت یاران امام زمان

 این ویژگی در شیوه عملکرد یاران امام زمان(عج) موجود است و کلید و رمز موفقیت آن هاست.

این روش در زمان پیامبر هم استفاده شده است، اما به صورت کامل در زمان امام زمان (عج) است. علما هم توضیح می دهند که وقتی حضرت برای تصرف جائی حرکت می کنند، قبل از رسیدنشان به آن جا، هیبت لشکریان حضرت، منطقه را برای تسخیر آماده می کند. مثل آتش تهیه ای که در زمان جنگ و عملیات به کار می رفت.

 

رعب و نسبت آن با عقلانیت و محبت

 رعب چگونه اثر گذار است و چه ویژگی هایی دارد، این رعب در مقابل چند منطق دیگر است؛ یکی منطق عقلانیت و این که چرا حضرت صاحب الزمان(عج) با منطق و عقلانیات و استدلال جهان را نمی گیرد، سوال دوم این است که چرا امام زمان (عج) با محبت و عشق جهان را تسخیر نمی کنند.

سوال های دیگری هم می شود پرسید اما پاسخ به همین دوسوال، پاسخ سوالات دیگر است.

 

پایه حرکت امام زمان (عج) عقلانیت است

 پایه حرکت امام زمان عقلانیت است، حتی عقلانیت از معنویت هم بیشتر است. اگر به روایات ظهور مراجعه کنید می گوید تا قبل از ظهور تمام کسانی که ادعای مدیریت جهان را دارند، طرح های خود را می آورند و طرح هایشان شکست می خورد و بعد از آن، جهان خلاء تئوریک را تجربه می کند.

 عقلانیت می گوید این روش های لیبرالیزم و دموکراسی جواب نمی دهد و بطلانشان در آخر الزمان ثابت می شود. در چنین شرایطی است که حضرت ظهور می کنند.

 روایت دیگری می گوید در آخرالزمان مردم احکام را با عقلانیت قبول می کنند، امام صادق (ع) به کسی می گفت امروز که شما از روی تعبد احکام را قبول می کنید، در آخر الزمان با عقل است، چرا که عقل بشر در طول زمان رشد کرده است.

 نکته دیگری هم هست؛ حضرت امام زمان (عج) دستی بر سر مومنین می شکند و عقل آن ها کامل می شود. این البته تنها برای مومنین است.

 

با افرادی که خلاف عقل و منطق حرف می زنند، چه باید کرد؟

 عقلانیت، روش امام زمان است، اما نیاز به رعب را بر طرف نمی کند. بسیاری از افراد خلاف عقل و منطق حرف می زنند، طوری که چاره ای نیست جز گلوله ای که بر پیشانی شان باید بشیند.

 رئیس دولت رژیم صهیونیستی می گوید جهان در چه نکبتی قرار گرفته است که این همه کشور به ایران می روند، یا یکی دیگر از اسرائیل می گوید رهبر ایران صراحتا علیه اسرائیل حرف می زند، اما هیچ کشوری بلند نمی شود تا اعتراض کند. این اسرائیلی ها اصلا به روی خودشان نمی آورند که در چه منجلابی غرق اند. با این افراد با چه منطقی می توان حرف زد؟

 بعضی از رهبران منطقه که حتی انقلابی هستند از جنگ جهانی که تروریست ها علیه سوریه راه انداخته اند، حمایت می کنند، اما با چه استدلالی این حمایت را می کنند؟ در حالی که اسرائیل و انگلیس و آمریکا رسما می گویند به تروریست ها سلاح می دهند، اما این رهبران می گویند مردم هستند که قیام کرده اند.

 فکر می کنید عقلانیت چقدر در جهان حاکم شده است که روش حضرت هم همین باشد؟ رعب برای مزاحمین حیات بشری است.



محبوب ترین کس در آخر الزمان، امام زمان (عج) است

 اما جواب سوال دوم و این که چرا حضرت با عاطفه کار نمی کنند، روایت است که در آخر الزمان محبوب ترین کس، امام زمان (عج) می شود، محبت حضرت به نحوی است که میلیون ها نفر بدون اینکه تاریخ زندگی امام زمان (عج) را بدانند یا مصیبت هایش را همانند کربلا بدانند، برای ایشان گریه می کنند و اشک می ریزند.

 این محبت برای آدم های سالم است، اما امروز آدم های سالم، دنیا را اداره نمی کنند. در مقابل عقلانیت حربه فریب را به کار می برند، در مقابل محبت، نفرت ایجاد می کنند؛ نفرتی که دل برخی از مسلمانان گذاشته اند که علوی ها را اعدام و از ساختمان ها بلند پرتاب می کنند، مسلمانان میانمار را به آتش می کشند و در سوریه و بوسنی و هرزگوین به آشوب می کشند.

 

بلاهایی که در آخر زمان بر سر مسلمانان می آید

 در طرف مقابل، ایمان و خدا نیست، بلکه تنها نفرت است؛ نفرتی که حاضرند به خاطرش کشته شوند. خدا می داند این نفرت ها بعدا چه خواهد کرد، سفیانی که ظهور کند شما این نفرت ها را می بینید که چه می کنند.

 یکی از نزدیکان آیت الله بهجت برایم تعریف می کرد که قبل از رفتن به اعتکاف دانشجویی، پیش ایشان رفتم تا نکته ای و پیامی را برای دانشجویان بگیرم؛ ایشان گفتند که آدم نمی داند چه کار کند، برای تعجیل فرج دعا کند یا برای بر طرف شدن بلاهایی که بر سر مسلمانان در زمان ظهور می آید.

 عشقی که شما امروز دارید، الکی درست نمی شود، اما نفرت را می توان الکی درست کرد. این کسانی که نفرت را شعله ور می کنند، چگونه می توان کنترل کرد؟ آیا می شود با منطق، عقلانیت و محبت، جهان را از دست مستکبرین گرفت؟

 

رعب چگونه تولید می شود؟

 مبنای تولید رعب در دشمنان یک بحث روان شناسی و انسان شناسی است، ضرب المثل است که انسان خائن ترسوست.

 امام علی (ع) مردی را دید که رنگش پریده بود، از او پرسید که چه شده است، گفت از ترس خداست. حضرت گفتند اگر ترس از گناه است، خوب، گناه نکن.

 بعضی از ترس ها موجب برگشتن از خدا می شود، باید این گونه ترس ها را فرو ریخت، این ترس نابجا از خداست.

 امام علی(ع) در جائی دیگر می فرمایند که دوستان اهل بیت، خدا را این قدر دوست دارند که می ترسند نتوانند حق خدا را ادا کنند، این ترس با ترس از معصیت متفاوت است.

 

آدم های خائن ترسو هستند

 یکی از مبناهای ترس، خیانت است؛ رئیس تشکیلات صهیونیست می گوید یک شب هم نمی توانم از ترس موشک های حزب الله و ایران بخوابم.

 لازم نیست کاری بکنیم، خائن خودش می ترسد. دشمن در صورتی کوتاه می آیند که از شما بترسند، ائمه هدی (ع) بدون اینکه کاری بکنند، تک تک شهید می شدند و این به خاطر ترس دشمن از آن ها بود.

 چگونه می شود یک گروه کوچک به اسم حزب الله اسرائیل را به زانو در آورد، همه می دانند که حزب الله شعالی لایزال از قدرت جمهوری اسلامی است. اما ما در ترساندن دشمن و کنترل آن ها چه سهمی داریم؟

 محبت و علاقه به حقیقت باعث رعب دشمن می شود

 جدا از خائن بودن یکی دیگر از منشاهای ترس دشمن، محبت و شدت علاقه و وابستگی به حقیقت است. چرا دشمن از یاران امام زمان (عج) می ترسد؟ چون شدت علاقه یاران امام زمان(عج) به وی، وصف ناپذیر است. عشقشان به اباعبدالله و نائب بر حق امام زمان (عج) غیر قابل وصف است.

 فکر نکنید شمشیر امام زمان(عج) که رعب ایجاد می کند، شمشیر کار خودش را می کند، این اصل محبت و ولایت پذیری است که باعث ترس دشمن می شود.

 اگر این محبت نباشد، اولیاء خدا غریب و تنها می شوند، مثل جنگ صفین که امام علی(ع) غریب ماند.


برخورد محکم امام زمان (عج) با یاران خطاکار

 رعب برای همه جا کاربرد دارد، روایت است که اگر یاران امام زمان(عج) خطا کنند، حضرت محکم با آن ها برخورد می کند، این روایت ها را کسی نمی گوید، اما امام زمان (عج) در دو مرحله یارانش را اعدام می کند، کسانی که یک بار پای رکاب حضرت بوده اند.


منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین