عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۲۷۲
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
بسته دیجیتالی ایام فاطمیه ویژه مداحان و ستایشگران اهل بیت(ع) در موضوعاتی نظیر محتوای معرفتی، مقتل، فیش منبر و شعر فاطمی، استکبارستیزی، وحدت اسلامی، شبکه‌سازی، عفاف و حجاب منتشر شد.

عقیق:همزمان با ایام فاطمیه سال 1437 پنجمین بسته پیشنهادی ارتقای محتوای هیأت به صورت دیجیتالی از سوی جامعه ایمانی مشعر منتشر شد، این بسته فرهنگی با هدف تهیه بخشی از خوراک فکری و محتوایی هیأت‌ها تولید شده است.

محورهایی که در این بسته به آن توجه شده، علاوه بر موضوعات مرتبط با فاطمیه، همچون محتوای معرفتی، مقتل، فیش منبر و شعر فاطمی، موضوعاتی چون استکبارستیزی، وحدت اسلامی، شبکه‌سازی، عفاف و حجاب، راهیان نور، دشمن‌شناسی، بصیرتی و امام خمینی(ره) را نیز شامل می‌شود.

در بخش معرفتی با معرفی کتاب «فاطمه الزهرا(س) سرور دل پیامبر(ص)» می‌خوانیم: این کتاب از میان کتاب‌های موجود در مورد زندگی حضرت زهرا(س) به عنوان برترین کتاب محتوایی برای فاطمیه 1437 انتخاب شده است، اصل این کتاب با عنوان «فاطمه الزهرا بهجت قلب المصطفی» به زبان عربی به رشته به رشته تحریر درآمده است. این کتاب در 40 فصل زوایای پنهان زندگی فاطمه زهرا(س) را بررسی می‌کند. در این کتاب پیرامون مناقب حضرت زهرا(س) شامل اخلاص و عبادت حضرت، تسبیحات و نماز حضرت، احادیث و کلمات حضرت که از طریق شیعه و سنی رسیده است، مطالبی جالب و خواندنی آمده است. در فصل پایانی این کتاب حدود 260 کتاب پیرامون شخصیت عظیم حضرت فاطمه(س) که به زبان‌های فارسی یا عربی نوشته شده‌اند معرفی شده است.

همچنین در کتاب «تحلیل حوادث ناگوار زندگانی حضرت زهرا» از زبان حجت‌الاسلام این گونه مطرح می‌کند: این کتاب در پی بررسی و تحلیل حوادث به‌ وجود آمده از زمان شهادت نبی اعظم(ص) تا زمان شهادت صدیقه اطهر(س) است که چه علل و عواملی باعث شد، اهل‌ بیت(ع) مخصوصا امیرالمؤمنین(ع) و صدیقه کبری(س) در حالی که در زمان حیات پیامبر خدا در نهایت احترام و محبوبیت در جامعه نبوی و مدینه قرار داشتند، بعد از شهادت پیامبر(ص) آن قدر از احترام و محبوبیت آن‌ها کاسته شد، به طوریکه بزرگترین اهانت‌ها، بی‌حرمتی‌ها، توهین‌ها و ظلم‌ها نسبت به ایشان به ویژه یگانه دردانه رسول خدا فاطمه زهرا صورت گرفت و به واسطه همین بی‌حرمتی‌ها و ظلم‌ها دختر پیامبر مورد ضرب و شتم قرار گرفت، پهلویش شکسته شد، فرزندش سقط شد، از همسرش به اجبار بیعت گرفته شد و در نهایت خودش در اوج مظلومیت به شهادت رسید. با این‌ حال هیچ اعتراض و صدایی از جامعه مدینه، اعم از خواص و عوام بلند نشد و فاطمه زهرا شبانه و غریبانه دفن شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت این محصول از اینجا اقدام کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین