عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۲۵۲
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
علی البیاتی، یکی از اساتید مجمع قرآنی استان «ذی‌قار» در جنوب عراق است.

عقیق:به نقل از خبرگزاری «قاف»، علی البیاتی، از فعالان قرآنی استان «ذی قار» در جنوب عراق، آرشیو قرآنی خود را که شامل 10 هزار تلاوت از قاریان جهان اسلام بود و در قالب بیش از 50 مجموعه صوتی و تصویری طبقه‌بندی شده بود، به رادیو قرآن آستان مقدس امام حسین(ع) اهدا کرد.

این فعال قرآنی عراق در این باره گفت: این آرشیو طی سال‌های 2006 تا 2016 میلادی جمع‌آوری شده و در گردآوری آن، از منابع زیادی از جمله منابع موجود در کتابخانه‌‌های بین المللی خارج از عراق استفاده شده است.

وی افزود: از آنجا که رادیو قرآن وابسته به آستان مقدس حسینی یک بایگانی قرآنی مطمئن است، تصمیم گرفتم آرشیو قرآنی خود را به این رادیو اهدا کنم.

علی البیاتی در ادامه از صاحبان مجموعه‌های صوتی قرآن خواست که آرشیوهای قرآنی خود را به رادیوهای قرآن‌ عراق اهدا کنند تا با این اقدام، علاوه بر غنی‌‌کردن این ایستگاه‌های رادیویی، کاری نیک و ماندگار انجام دهند.

گفتنی است، علی البیاتی، یکی از اساتید مجمع قرآنی استان «ذی‌قار» در جنوب عراق است و مدیریت طرح قرآنی «امیر القراء» را که سال گذشته میلادی به‌همت مؤسسه قرآن آستان مقدس عباسی اجرا شد، برعهده داشت.


منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین