عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۲۴
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴
نزديك صافي صفا مقام با عظمتي وجود دارد كه از آن به نام مقام امام زين العابدين (عليه السلام) ياد مي‌شود.
عقیق: اين مقام به سيد الساجدين امام علي ابن الحسين ابن علي ابن ابي طالب (عليه السلام) منسوب شده است چون كه ايشان در اين مكان نماز را در هنگام زيارت جدشان امير مؤمنان (عليه السلام)، بر پا كردند. و در جايگاه نماز ايشان مسجدي بزرگ كه هر كسي مي‌تواند آن را از دور ببيند، ساخته شد.

اين مقام در محله العماره يكي از چهار محله معروف شهر نجف كه عبارتند از حويش و براق و مشراق و عماره كه نجف قديم را شامل مي‌شدند و مقام امام علي ابن الحسين زين العابدين (عليه السلام) در سمت محله العماره كه در بيرون از ديوار شهر قديم و در مركز مكاني كه اهالي نجف آن را الثلمه مي‌نامند، واقع است.

از بعضي روايات استفاده مي‌شود كه امام زين العابدين عليه‌السلام هرگاه براي زيارت جدشان حضرت علي عليه‌السلام به نجف مي‌آمدند؛ در مكاني اقامت كرده و به نماز و عبادت مشغول مي‌شدند.

امام محمدباقر عليه‌السلام فرمود: پدرم علي بن الحسين عليه‌السلام بعد از شهادت پدرش امام حسين عليه‌السلام خانه كوچكي در بيرون شهر برگزيد و چندين سال را در بيابان زندگي كرد چون نمي‌خواست با آن مردم تماسي داشته باشد… و هنگامي كه مي‌خواست به زيارت جدش اميرالمومنين عليه‌السلام و يا پدرش سيدالشهدا عليه‌السلام برود، از بيابان به مقامش مي‌رفت و سعي مي‌كرئد ديگران متوجه زيارت او نشوند.






211001

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین